خبرهای داغ:
مشاور سابق امور بانوان آموزش و پرورش گلستان :

فرهنگیان اطلاعی از سند تحول بنیادین و نحوه اجرای آن ندارند

مشاور سابق امور بانوان آموزش و پرورش گلستان گفت: بسیاری از مدیران مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نخواندند و نمی‌دانند به چه شکلی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۰۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سیده طوبی موسوی پارسایی، مشاور سابق امور بانوان آموزش و پرورش گلستان در میز گرد تخصصی که با محوریت فرصت ها و چالش های آموزش و پرورش گلستان با رویکرد سند تحول بنیادین برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مدیران مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نخواندند و نمی‌دانند به چه شکلی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم کاری را به عمل برسانیم باید چالش ها و فرصت ها را شناسایی کنیم و از آن به خوبی استفاده نماییم تا خروجی خوبی داشته باشیم لذا سند تحول بنیادین به دلیل اینکه شاخصی برای اندازه گیری بجز آموزشی وجود ندارد،  امروز نمی‌توانند مدیران بگویند که در کجای کار در تحقق اهداف این سند هستند.

مشاور سابق امور بانوان آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش نیاز داریم تصمیمات از پایین بالا اجرا شود، ابراز کرد:اگر در اجرای این سند به شکلی پیش می رفتیم که از شورای دانش آموزی و انجمن اولیا هر کدوم نظری گرفته میشد و شاخصی تعریف میشد خیلی بهتر و مفید تر میتوانستیم این سند را اجرا کنیم.

موسوی افزود: این سند در حال اجراست ولی معلم و دانش آموز از اصل سند بی خبر هستند و هیچ شاخصی نداریم که نشان دهیم در طول شش سال که از عمر سند میگذرد چقدر رشد داشته ایم و در حال حاضر تمام هم و غم ما روی مسائل آموزشی قرار گرفته ولی واقعیت قضیه این نیست و تربیت درست و دینی شاخصه اصلی اجرای این سند است.

وی با طرح این سوال که چرا امروز معلم ما برای مسائل اخلاقی دانش آموزان نگران نیست و آیا دانش آموزان از حل مسائل فیزیک و ریاضی لذت می برند، افزود: آن‌قدر که درس‌های مانند فیزیک برای فرزندان ما اهمیت دارد اقامه نماز آنها اهمیت ندارد و امروز آمار دقیقی از میزان تدین و مقید بودن فرزندان به نماز در مدارس وجود ندارد لذا مسائل اخلاقی و دینی در بین دانش آموزان به فراموشی سپرده شده و تنها گرفتن نمره در اهمیت است.

مشاور سابق امور بانوان آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: برای اینکه ما بتوانیم پیشرفت و انگیزه لازم را داشته باشیم باید همه دستگاه ها و نهادها تلاش کنند تا این دورنمای علمی نوشته شده را به شاخص های کوچک تر تبدیل کنند.

به گفته موسوی؛ در سند تحول اهداف تایین شده ولی چون محتوا تغییر نمی کند و عملکرد و شیوه های آموزشی خیلی پیش پا افتاده و با مسایل فناوری قهریم و در همان محدوده که هستیم درجا می زنیم لذا فرزندان امروز با ابزار یادگیری قدیمی تربیت نخواهند شد و این امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها