خبرهای داغ:
رئیس سابق اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان:

چالش های آموزش و پررش استان سیاست زدگی مدیران است

رئیس سابق اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان گفت: استفاده ابزاری از آموزش و پرورش برای فعالیت های سیاسی ، حافظه محوری ، کمبود نیروی انسانی ماهر از دیگر چالش های پیش رو است که برای برطرف کردن آن به اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمندیم .
کد خبر: ۸۹۲۵۹۲۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، علیرضا حسنی رئیس سابق اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان در میز گرد تخصصی که با محوریت فرصت ها و چالش های آموزش و پرورش گلستان با رویکرد سند تحول بنیادین برگزار شد، اظهار کرد:اگر کاری در زمینه سند در استان انجام شده فقط در حد رفع تکلیف بوده است، تهاجم فرهنگی از درون آموزش و پرورش را دربرگرفته، آمار مصرف دخانیات در بین دانش آموزان دختر بالا رفته و .. باید به این مسائل اهمیت داد.

وی افزود: برای سیل و حوادث مترقبه مدیریت بحران تشکیل می شود اما در برابر تهاجم فرهنگی و بحرانی که مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند برای دانش آموزان برنامه ریزی نداشتیم.

رئیس سابق اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مثل یک ستاد بحران است که در برابر تهاجم فرهنگی قرار دارد که متاسفانه سیاست های جدی در قبال این سند رقم نخورده است.

حسنی با بیان اینکه در اجرای سند تحول بنیادین افراط و تفریط شده است، گفت: در زمان دولت دهم افراط برای اجرای آن وجود داشت و نظام آموزشی شتابزده و بدون زیر ساخت استقرار یافت و در زمان دولت یازدهم به طور کامل از اهمیت ساقط شد .

وی ادامه داد: بر اثر جدی نگرفتن این سند شاهد آن هستیم میزان دختران سیگاری بر گفته کارشناسان دو برابر شده و یا اینکه به موضوعات فرهنگی و مذهبی فرزندان کم توجه شده است.

رئیس سابق اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان کلاس درس را بهترین تریبون  برای القای مسائل فرهنگی و تربیتی دانست و افزود: این یک فرصت است که هم معلم و هم خانواده باید از آن استفاده کند که رویش کلاس درس ها رو می توان در شهید حججی دید.

حسنی با بیان اینکه  آموزش و پرورش گدای سایر دستگاه ها نیست ، افزود: تمام دستگاه ها طبق قانون و برطبق سند باید مبلغی را به آن بپردازند اما در اجرای قانون هم سهل انگاری می کنند .

وی مهمترین چالش های آموزش و پررش استان را سیاست زدگی مدیران بیان کرد و افزود:  استفاده ابزاری از آموزش و پرورش برای فعالیت های سیاسی ، حافظه محوری ، کمبود نیروی انسانی ماهر  از دیگر چالش های پیش رو است که برای برطرف کردن آن به  اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمندیم .

رئیس سابق اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تحقیقات تحولی در آموزش و پرورش و در حوزه معلمی رخ نداده است، افزود: عدم اجرای سند تحول بنیادین باعث شده امثال سند 2030 رونمایی شود که با مخالفت مقام معظم رهبری متوقف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها