خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

حزن مصیبت شهادت امام حسین(ع) تا عصر ظهور ادامه دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مصیبت شهادت امام حسین(ع)، ائمه معصومین(ع) را محزون کرد و این حزن تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۷۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) که در حسینیه حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های پیامبران اظهار کرد: همه انبیاء عبد خداوند بودند و اگر همه پیامبران در یک جایی جمع شوند، هیچ اختلافی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت، چون همه انبیا موحد بودند.

وی ادامه داد: همه انسان‌ها باید در برابر عزت الهی امتحان بدهند و هیچ انسانی نسبت به ابلیس امتیازی ندارد. شیطان 6 هزار سال خداوند را عبادت کرد، اما به دلیل سجده نکردن در برابر انسان از درگاه الهی رانده شد، ابلیس تکبر داشت و هیچ وقت حاضر نمی‌شد که در برابر انسان سجده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند انسان را از گل خلق کرد و داستان سجده نکردن ابلیس در برابر حضرت آدم هشداری برای تمام انسان‌ها است. اگر انسانی ذلیل خدا نشود، در برابر همه ذلیل خواهد شد و اگر کسی از خداوند ترسید، در برابر دیگران عزت پیدا خواهد کرد.

میرباقری با اشاره به خواسته خداوند از انسان‌ها اظهار کرد: خدا از انسان‌ها می‌خواهد که در برابر خلیفه الهی تواضع داشته باشند، اگر کسی به هر دلیلی در برابر امام معصوم تواضع نکرد، از دایره رحمت الهی خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: شیطان به دنبال این است که انسان را به مرز درگیری با خداوند بکشاند، توانایی‌های ابلیس زیاد است و او نقطه‌ضعف‌های انسان‌ها را به خوبی می‌شناسد، ابلیس به ما می‌گوید مال را به هر طریقی به دست بیاور تا مشکلاتت حل شود، این در حالی است که اگر قرار بود اموال برای انسان کاری کند، قارون با آن ثروتش از عذاب الهی نجات پیدا می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: براساس روایات اگر زمین از گناهان انسان گناهکار خبر داشت، اجازه حرکت را به انسان نمی‌داد، اما خداوند پرده پوشی می‌کند و خدمت موجودات، اشیاء و اجزای مختلف بدن به انسان براساس دستور خداوند است هرچند در روز قیامت، انسان شاهد شهادت اجزای بدنش علیه خودش است.

میرباقری با اشاره به دشمنی ابلیس با انسان اظهار کرد: شیطان از غفلت انسان استفاده می‌کند تا او را از راه راست منحرف سازد، ابلیس برای فریب دادن انسان از تمام ابزار خود استفاده می‌کند و باید مراقب وسوسه‌های شیطان باشیم تا ابلیس نتواند به ما نفوذ کند. کار شیطان این است که غیر خدا را برای انسان جلوه می‌دهد تا او دیگر به دنبال تبعیت از خداوند نباشد.

وی ادامه داد: ابلیس نقطه ضعف انسان را پیدا و از آن برای تسلط بر او استفاده می‌کند، شیطان از یک دلبستگی کوچک برای انسان یک جهنم بزرگ درست می‌سازد، ابلیس به خداوند گفت که من دنیا را برای انسان تزئین می‌کنم و او را از راه راست منحرف می‌سازم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: براساس روایات انسان باید در مصیبت شهادت امام حسین(ع) گریه کند و این گریه، گناهان انسان را از بین می‌برد، مصیبت شهادت امام حسین(ع)، ائمه معصومین(ع) را محزون کرد و این حزن تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات