خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

اتصال به امام حسین(ع) انسان را از فتنه‌ها نجات می‌دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اتصال به امام حسین(ع) انسان را از همه ضلالت‌ها و فتنه‌ها نجات می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۸۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری ظهر امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به تاثیر والدین بر روی فرزندان اظهار کرد: والدین می‌توانند به فرزندانشان گرفتن مراسم برای امام حسین(ع) را آموزش بدهند، غربی‌ها نباید شادی‌ها و غصه‌های ما را مدیریت کنند، از دل کنسرت‌ها انسان بزرگ بیرون نمی‌آید.

وی ادامه داد: کنسرت‌ یکی از ابزار توسعه فرهنگ غربی است و نباید مدیریت نشاط جامعه به دست غربی‌ها باشد، برخی در خصوص کنسرت‌ها مغلطه می‌کنند و غرب‌گراها به دنبال استحاله فرهنگ کشورمان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از ابعاد جهانی شدن، جهانی شدن فرهنگ است، برخی از غرب‌گراها می‌گویند که نمی‌توانیم تکنولوژی غربی را بخواهیم، ولی فرهنگ و فلسفه غربی را نخواهیم.

میرباقری با اشاره به تاثیر عاشورا در عالم اظهار کرد: امام حسین(ع) سرچشمه طهارت در جهان است و عاشورا جهان را پاک می‌کند. امام حسین(ع) معلم توحید بود و گریه برای این امام معصوم در قلب انسان حیات به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: کسانی که قلبشان به امام حسین(ع) گره بخورد، قلب‌هایشان نمی‌میرد، باید برای ترویج فرهنگ امام حسین(ع) در جامعه تلاش کنیم. اگر عاشورا نبود، کسی نمی‌توانست از دست شیطان نجات پیدا کند، ابلیس قسم خورده است که تمام افراد جز انسان‌های معصوم را جهنمی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ابلیس 6 هزار سال عبادت کرد، تنها دو رکعت نماز او چهار هزار سال طول کشید. شیطان تمام عبادتش را به آتش کشید تا همه انسان‌ها را فریب بدهد و آن‌ها را روانه جهنم کند، اما ابلیس عاشورا را نمی‌دید که امام حسین(ع) برای هدایت مردم این حماسه را به وجود بیاورد.

میرباقری با اشاره به عهد امام حسین(ع) با خداوند اظهار کرد: عهد این امام معصوم با خدا این است که شیعیان را در روز قیامت شفاعت کند، امام حسین(ع) حتی در آخرین لحظات زندگی خود از خداوند خواست که او را کمک کند تا بتواند مردم عالم را هدایت کند.

وی ادامه داد: اتصال به امام حسین(ع) انسان را از همه ضلالت‌ها و فتنه‌ها نجات می‌دهد، حضرت عباس(ع) در روز کربلا سختی‌های خودش را نمی‌دید و در مصیبت امام حسین(ع) غرق شد. امام حسین(ع) تا آخرین لحظات در واقعه عاشورا اجازه رفتن به میدان جنگ را به حضرت عباس(ع) نداد و تنها در لحظات آخر به او ماموریت آوردن آب را داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت عباس(ع) به قدری شجاع بود که توانست از صف چهار هزار نفر سپاه یزید عبور کند و خودش را به آب برساند، هدف حضرت عباس(ع) در آن موقعیت جنگیدن با دشمن نبود، بلکه تنها تلاش می‌کرد که آب را به خیمه‌ها برساند و خودش را سپر مشک آب کرد.

میرباقری در پایان با اشاره به شجاعت حضرت عباس(ع) خاطرنشان کرد: او به قدری شجاع بود که سپاهیان دشمن توان جنگیدن تک به تک با حضرت عباس(ع) را نداشتند، سپاه دشمن او را تیرباران کرد تا جلوی حرکتش را بگیرد.

ارسال نظرات