خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمين رجبي مطرح كرد

توجه به بصيرت‌افزايي در زمينه امامت و نهضت عاشورا در مراسم‌هاي عزاداري

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: سخنرانان، مداحان و ساير مسؤولان برگزاري مراسم‌هاي عزاداري لازم است همت را بر اين بگذارند كه اين مراسم‌ها بصيرت‌افزايي نسبت به امامت، ولايت و اهداف نهضت عاشورا را به همراه داشته باشد و به طور طبيعي از تحريف‌هاي اين نهضت پرهيز و مراقبت شود.
کد خبر: ۸۹۲۷۶۰۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهار کرد: حرکت امام حسین(ع) بر اساس بصیرت و برای اهداف مشخصی صورت گرفت ئ در مراسم عزاداری باید همان اهداف تبیین شود و تمام فعالیت‌ها و تلاش‌ها در راستای آن اهداف و سازگار با آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بصیرت و معرفت در روایات تأکید شده است بر اساس این روایات انسان باید جایگاه امام و ولایت را بداند تا با انگیزه پیروی از ولایت و امامت عزاداری کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مباحث با اهمیت در سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها گفت: سخنرانان، مداحان و سایر مسؤولان برگزاری اینگونه مراسم‌ها لازم است تلاش کنند تا این مراسم‌ها بصیرت‌افزایی نسبت به امامت، ولایت و اهداف نهضت عاشورا را به همراه داشته باشد و به طور طبیعی از تحریف‌های این نهضت پرهیز و مراقبت شود.

وی تأکید کرد: در فعالیت‌هایی که در زمینه احیای پیام عاشورا انجام می‌شود آنچه امام حسین(ع) در جریان عاشورا بر آن تأکید داشتند در نظر گرفته شود و در همان راستا اهتمام لازم صورت گیرد.

رجبی با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از اهداف حرکت خود را امر به معروف و نهی از منکر قرار دادند گفت: باید مسئله امر به معروف و نهی از منکر در مراسم عزای امام حسین(ع) برجسته باشد و هیأت‌ها و مجالس سخنرانی جلوه‌گاه امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به نماز ایستادند و نماز اول وقت را اقامه کردند عنوان کرد: نباید در مراسم‌ها منکری انجام یا معروفی ترک شود مبادا عزاداری‌ها در این شب‌ها منجر شود که نماز صبح عزاداران قضا شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: نباید اعمال بر خلاف سیره امام حسین(ع) در مراسم عاشورایی باشد. از این فرصت لازم است برای تقویت نظام اسلامی که با اهداف امام حسین(ع) شکل گرفته استفاده و بصیرت‌افزایی انجام شود.

ارسال نظرات