خبرهای داغ:
عضو هيأت علمي جامعة المصطفي العالميه:

جوانمردي و بصيرت از عاشورا و ياران امام حسين(ع) آموخته شود/سيره حضرت عباس(ع) درس بزرگي براي نخبگان است

عضو هيأت علمي جامعة المصطفي العالميه گفت: بايد جوانمردي، بصيرت، اخلاص و فداكاري را از قيام عاشورا و ياران امام حسين(ع) بياموزيم.
کد خبر: ۸۹۲۷۶۱۰
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: لشکر امام حسین(ع) پرشمار و انبوه نبود ولی در این جمع سربازان و یاران متنوعی حضور داشتند و از نظر سنی از کهنسال و پیرمرد تا جوان، نوجوان و خردسال در این لشکر حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر خویشاوندی نیز جمعی از فرزندان، برادران، برادرزادگان و عموزادگان امام حضور دارند و از نظر جنسیتی مردان و زنان در این کاروان هستند و هر کدام به ایفای نقش می‌پردازند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه این ترکیب متنوع تابلوی ارزشمندی از نیروها و صنوفی است که می‌توانند در جبهه توحید و حق ایفای نقش کنند گفت: این جمع کوچک با ایفای نقش و با بهترین صورت و کیفیت توانستند قیامی را رقم بزنند که هر اندازه زمان بر آن می‌گذرد پیام و اهدافی که برای آن قیام کردند و شهید شدند بیشتر می‌درخشد.

وی خاطرنشان کرد: همه یاران امام حسین(ع) اینگونه نیستند که از پیش در یک مرحله و شرایط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و برنامه واحد به این لشکر پیوسته باشند بلکه کسانی هستند که به صورت دفعی و حتی دور از انتظار یک شبه متحول شدند و خودشان را از جبهه باطل رها کردند و در گروه یاران امام حسین(ع) قرار گرفتند.

دشتی ادامه داد: کسانی مانند حر بن یزید در لحظه سرنوشت‌ساز و شرایطی که جنگ شروع می‌شد و خود را بین بهشت و جهنم مشاهده می‌کرد با درایت، عزمی راسخ و سنجیده و تبعیت از ندای وجدانش بین بهشت و جهنم و حق و باطل بهشت را برگزید.

وی با اشاره به شخصیت حضرت عباس(ع) گفت: آن حضرت شجاع، تواتمند، با ادب و دارای سابقه خاندانی و مبارزاتی بودند و نحوه حضور ایشان در ماجرای کربلا بسیار عبرت‌آموز و درس‌آموز است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه شخصیت حضرت عباس(ع) درس بزرگی برای نخبگان است گفت: سیره و نوع رفتار حضرت عباس(ع) درس بزرگی برای نخبگان است که بدانند با وجود شایستگی‌ها چگونه رفتار کنند و حضرت عباس(ع) به حق پرچمدار امام حسین(ع) در کربلا بود.

وی یادآور شد: حضرت عباس(ع) در برابر فرمان حجت خدا و رهبر خود تسلیم بودند و با تمام توان در رکاب رهبرش حرکت کردند و در حقیقت سکوت او بالاترین فریاد برای شیوه تعامل نخبگان با رهبر است و در نهایت نیز در راه ولایت جان خود را فدا کرد.

دشتی عنوان کرد: باید جوانمردی، بصیرت، اخلاص و فداکاری را از قیام عاشورا و یاران امام حسین(ع) بیاموزیم و با آن عمل کنیم.

ارسال نظرات