خبرهای داغ:
به همت حوزه هنری استان قم

کارگاه برنامه‌ریزی در سینما برگزار شد

کارگاه برنامه‌ریزی در سینما با حضور حامد پوراسفندیانی در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۳۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کارگاه برنامه‌ریزی در سینما با حضور حامد پوراسفندیانی در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد. در این کارگاه یک‌روزه که با استقبال فیلم‌سازان استان همراه شد، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به برنامه‌ریزی و اداره صحنه پرداخته شد.

پوراسفندیانی در نوبت صبح یک فیلم‌نامه را به عنوان نمونه، مطالعه و تحلیل کرد و برای رسیدن به لوکیشن، جلوه‌های ویژه و بازیگران، متن فیلم‌نامه را آنالیز و تقسیم‌بندی کرد. وی با استفاده از نرم‌افزار اِکسِل و با همراهی هنرجویان یک برنامه فیلم‌برداری روزانه برای این فیلم‌نامه نوشت.

پور اسفندیانی در نوبت عصر بر موضوع اداره صحنه توسط دستیار کارگردان تمرکز کرد و مسئولیت‌های اصلی یک دستیار کارگردان در حوزه انتخاب بازیگر و لوکیشن را با اشاره به نمونه‌ای از کارهایش تشریح کرد.

وی در ادامه روش صحنه‌گردانی در صحنه‌هایی که با حضور هنروران برگزار می‌شود را با اشاره به یکی از تکینک‌های صحنه‌گردانی بررسی کرد. پور اسفندیانی در ادامه به اهمیت حفظ راکورد و نحوه مدیریت آسان صحنه تاکید کرد.

حامد پوراسفندیانی مدرس کارگاه «برنامه‌ریزی در سینما» از سال 1387 پا به فضای حرفه‌ای تولید سینما گذاشته است. وی تاکنون در 16 پروژه سینمایی و سریال به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز حضور داشته‌ که از آن جمله می‌توان به سریال «آسمان من» و فیلم سینمایی «استرداد» اشاره کرد. 

ارسال نظرات