خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

کاهش 9 درصد آمار کشته‌های تصادفات در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: تصادفات در استان یک درصد طی یک سال اخیر افزایش پیدا کرد، اما آمار کشته‌های تصادفات قم در این مدت 9 درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۱۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار کاظم مجتبایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در ساختمان فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به نقش خبرنگاران در تامین امنیت اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش زیادی را در تامین امنیت اجتماعی در جامعه دارند، تامین امنیت را به صورت عینی و در حوزه اجتماعی دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در استان قم تلاش کرده است تا ساختار امنیت را از لحاظ ظاهری و حضور فیزیکی و ارتقای شاخص‌ها بهبود بخشد، این اقدام در راستای رسیدن به امنیت آرمانی در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: طی یک سال اخیر دستگیری‌ها در حوزه سرقت در استان 37 درصد افزایش پیدا کرد، 6 تن و 700 کیلو مواد مخدر کشف و 27 باند مواد مخدر را منهدم کردیم، 16 میلیارد تومان ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در استان قم است و کشف این کالاها در یک سال گذشته نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشت.

مجتبایی با اشاره به آمار تصادفات استان قم اظهار کرد: آمار تصادفات در استان یک درصد طی یک سال اخیر افزایش پیدا کرد، اما کشته‌های تصادفات قم در این مدت 9 درصد کاهش داشت، همچنین در این مدت تعداد دستگیرشدگان توسط پلیس فتای استان 2 درصد افزایش پیدا کرد و پلیس فتای قم 95 درصد قدرت کشف مجرمین را دارد که از شاخص کشور بالاتر است.

وی ادامه داد: 53 درصد دستگیرشدگان توسط پلیس استان قم در یک سال اخیر بیکار بودند و 82 درصد دستگیرشدگان تابعیت ایران داشتند، بیشتر دستگیرشدگان در طی یک سال اخیر سابقه قبلی نداشتند که این مساله یک تهدید در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس برای امنیت، امنیت برای همه از 14 مهرماه تا 20 مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود و طی این هفته 134 برنامه در حوزه‌های مختلف داریم.

مجتبایی با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا در استان قم اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم این هفته صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با مراجع عظام تقلید، شرکت در نماز جمعه سراسر استان، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده‌های ایثارگران و شهدا، عیادت از بیماران و بازنشستگان نیروهای مسلح و افتتاح مرکز پژوهشی دین و امنیت است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهشی دین و امنیت برای نخستین بار با حضور فرمانده نیروی انتظامی در استان قم افتتاح می‌شود، هدف از راه اندازی این مرکز، پشتیبانی دینی از مسائل امنیتی است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: برگزاری همایش پیاده روی و مسابقات ورزشی را برای کارکنان نیروی انتظامی در هفته ناجا پیش بینی کردیم و از اصحاب رسانه استان می‌خواهیم که در انعکاس برنامه‌های این هفته در قم تلاش کنند.

مجتبایی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای کاهش جرایم در استان قم اظهار کرد: همه انتظار دارند که شهر قم به لحاظ مذهبی بودن شاهد کمترین آمار جرایم باشد، به لحاظ جرایم خشن در این شهر سیر کاهشی را داشتیم، البته در یک شهر بزرگ وقوع قتل اجتناب ناپذیر است، اما پلیس برای کاهش آمار جرایم خشن در قم تلاش می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در استان قم دست به قتل یا شرارت زدند، همگی دستگیر شدند و مجرم فراری در این زمینه نداریم، همچنین آمار کشف اسلحه در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است و طرح‌هایی را برای شناسایی افراد دارای سلاح در استان قم و دستگیری آن‌ها اجرا کردیم.  

ارسال نظرات