خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

ترکیه پس ازکودتا متوجه غیرقابل اعتماد بودن غرب گردید

کارشناس مسائل سیاسی کودتای ترکیه را یکی از عوامل بی اعتمادی اردوغان به آمریکا و کشورهای بلوک غرب معرفی نمود.
کد خبر: ۸۹۳۰۱۶۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

رستم قنبرلو کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص مسائل مربوط به ترکیه و همچنین مسائل اخیر در منطقه ابراز کرد: ترکیه در ردیف کشورهای بلوک غرب قرار دارد که پس از کودتا علیه طیب اردوغان متوجه غیر قابل اعتماد بودن غرب و به خصوص آمریکا شدند و سعی در قطع وابستگی ها به غرب را دارند؛ البته همچون جمهوری اسلامی نخواهند بود که توانسته است سی و هفت سال به تنهایی و بدون اتکا به دول و احزاب، استقلال سیاسی خود را حفظ کند.
قنبرلو در ادامه افزود: به نظر می رسد این کودتا درس خوبی برای اردوغان بوده است، بیداری اسلامی که چند سالی است در بین ملت های مسلمان منطقه جریان دارد به تازگی در میان دولت ها هم پا گرفته است، سایر دولت ها در منطقه نیز متوجه شده اند که اگر آمریکا بخواهد کشوری را در منطقه محور قرار دهد بدون شک گزینه اصلی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.
وی ابراز کرد: عدم وابستگی ترکیه به غرب و آمریکا می تواند چندین منفعت کوتاه مدت و بلند مدت برای این کشور به بار آورد؛ در کوتاه مدت امتیاز بیشتری از غرب به دست می آورد چرا که 12 سال مذاکره برای پیوستن به اتحادیه اروپا برا ترکیه تجربه کافیای است.
قنبرلو تشریح کرد: ایران به منظره اولین محور و سخره مستحکم برای مقابله با استکبار است، لذا هر کشوری که در راستای مقابله با قدرت غرب قرار می کیرد به ایران به عنوان سوپاپ اطمینان می نگرد، ترکیه نیز از این قائده مستثنی نیست.
این استاد دانشگاه در پایان تبیین کرد: هدف بلند مدت ترکیه نیز مشخص است، ترکیه به این نتیجه رسیده است که با اتحاد م ذاکره با کشور هایی نظیر مصر، ایران و عراق می تواند کشور قدرتمندی شود که حرف های زیادی برای گفتن در منطقه داشته باشد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار