خبرهای داغ:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

راه اندازی مرکز هماهنگی فعالیت های فرهنگی در کشور/ 13 تا 15 درصد بودجه فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید مرکز هماهنگی فعالیت های فرهنگی در بخش های مختلف در کشور راه اندازی شود گفت: در سال جاری 9 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه فرهنگی در کشور داریم حدود 13 تا 15 درصد آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۸۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر علی اصغر کار اندیش مروستی امروز(16 مهرماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دوره دولت اولین سفر را به خراسان جنوبی گذاشتیم، اظهارداشت: امید است بتواینم در این سفر هم بخشی از مشکلات و مسائل را مرتفع کنیم.

  

وی  با بیان اینکه آنچه که در توان ما است در جهت ارتقاء شاخص های این استان در حوزه فرهنگ و هنر اقدام خواهیم کرد، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه حساس و عریض و طویل است، بنا بر شرح وظایف، شش معاونت در حوزه های هنری، مطبوعاتی، فرهنگی، قرآن و غیره دارد و علاوه بر اینها سازمان هایی مانند اوقاف و امور خیریه و حج و زیارت نیز دارد که در راستای فعالیت های مختلف فرهنگی کار می کنند.

 

کاراندیش با بیان اینکه این وزارتخانه در دولت یازدهم در جهت ارتقاء شاخص های فرهنگی هنری موفقیت هایی را کسب کرده است، عنوان کرد: در شروع دولت یازدهم 17 هزار کانون فرهنگی مساجد داشتیم و در پایان دولت یازدهم 23 هزار کانون در کشور فعال بود.

 

وی با بیان اینکه تعداد فیلم های سینمایی که در کشور ساخت می شد تا قبل دولت یازدهم حدود 70 مورد بود که در پایان دولت یازدهم به 180 فیلم بلند رسید، افزود: در حوزه قرآن در شروع دولت یازدهم 300 موسسه قرآنی مجوزدار داشتیم که در پایان دولت به یک هزار موسسه قرآنی مجوز دار رسید و بیش از دو هزار موسسه را وزارت در حوزه قرآنی حمایت می کند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه مطبوعات دو هزار تا قبل از دولت یازدهم در کشور داشتیم که اکنون به هفت هزار نشریه رسیده است، گفت: در حوزه فرهنگی نیز حدود 80 هزار عنوان کتاب در سال به چاپ می رسد و کتابخانه های عمومی ما از بُعد کمی و کیفی جهش خوبی داشته است و در حد توان و امکاناتی که داشته ایم توانسته فعالیت هایی را داشته باشیم.

 

کاراندیش مرودشتی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی تکثر فعالیت‌های فرهنگی و دستگاه‌های که کار فرهنگی می‌کنند در کشور وجود دارد، اظهار داشت: اعتباری که برای حوزه فرهنگ پیش بینی می شود تقریبا 3 تا 3.5 درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت است که از این 3.5 درصد تنها 13 درصد آن به وزارت ارشاد می رسد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری 9 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه فرهنگی در کشور داریم حدود 13 تا 15 درصد آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد، گفت: بقیه اعتبارات بین دستگاهها و سازمان های مختلفی که در کشور کار فرهنگی می کنند، توزیع می شود که این تکثر طبیعی است و نمی شود کاری کرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید مرکز هماهنگی فعالیت های فرهنگی در بخش های مختلف در کشور راه اندازی شود، تاکید کرد: این مرکز هماهنگی می تواند فعالیت هایی که هم پوشانی دارند را مقداری کم کند و از اعتبارات محدود بیشترین استفاده را برد.

 

کاراندیش با اشاره به سفر قبلی خود به خراسان جنوبی گفت: در سفر قبل به استان تصمیم هایی را گرفتیم و طبق گزارش ارائه شده از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ما در سال 95 صددرصد تعهداتی که داشته ایم اجرایی شده و سال 96 هم چند درصد مانده بود که امید است انجام شود.

 

در ابتدای این دیدار محمد مهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آقای کاراندیش در خراسان رضوی منشاء خیر و برکت و توسعه برای جای جای مسئولیت های مختلف بودند، گفت: دکتر کاراندیش چندین سال است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت های مهم و تاثیر گذاری دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها