مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی مطرح کرد

استقبال کشورهای دیگر از ذبح شرعی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی نظارت شرعی بر کشتار دام را از موضوعات مهمی عنوان کرد و گفت: بسیاری از کشورهای خارجی دام مصرفی خود را با ذبح شرعی سر می‌برند.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۷۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی که به مناسبت هفته دامپزشکی در اراک برگزار شد، ماموریت اصلی دامپزشکی را پیشگیری و  مبارزه با بیماری‌ها و تامین غذای سالم دانست و گفت: بررسی ونظارت برسلامت تغذیه و جامعه برعهده مسئولان این امر قرار دارد.

وی به محصولات تراریخته اشاره کرد و گفت: مسئله تراریختگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و متخصصان اهل فن باید در این زمینه نظردهی کنند که آیا این مسئله را به عنوان یک صنعت علمی بپذیریم، یا از آن جلوگیری کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: محصولات تراریخته محصولاتی هستند که ساختار ژنتیکی آن از طریق مهندسی ژنتیک تغییر یافته است و در سال‌های اخیر محصولات تراریخته به کشور وارد شده است اما باید بپرسیم اگر ورود این محصول بلامانع است چرا اجازه توسعه آن در سطح کشور صادر نمی‌شود و اگر مصرف آن مضر و دارای اشکال است چرا از ورود آن به داخل کشور جلوگیری نمی‌شود.

حجت‌الاسلام توکلی ادامه داد: این محصولات متأسفانه بدون انجام ارزیابی وارد سفره‌های مردم شده‌اند، مردم و جامعه منتظر هستند تا دانشمندان و کارشناسان ارزیابی لازم از محصولات تراریخته را داشته باشند تا مردم با اطمینان از سلامت این نوع محصولات از آنها استفاده کنند.

وی افزود: یکی از وظایف حوزه دامپزشکی شناسایی و مبارزه با بسیاری از بیماری‌های مهم ناشناخته است زیرا بیماری‌های ناشناخته و مهمی که میان دام و انسان مشترک هستند بسیارند و که راه مقابله با آن جهاد علمی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: این زیبنده نظام نیست که با گذشت 38  سال از انقلاب اسلامی بخواهیم فراورده‌های دامی خود را از کشورهای برزیل و استرالیا تامین کنیم؛ باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم که در تامین فراورده‌های دامی خودکفا باشیم.

حجت‌الاسلام توکلی نظارت شرعی بر کشتار دام را از موضوعات مهمی عنوان کرد و گفت: این مسئله باید مورد توجه دامپزشکی قرار گیرد چراکه با سلامتی افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد؛ ذبح شرعی به این سبب دارای اهمیت است که مقدار قابل توجه‌ای از خون در رگ‌های قربانی باقی نمی‌ماند و ضمن ممانعت از فساد گوشت مانع از ایجاد و انتقال بیماری در افراد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا دام مصرفی خود را با ذبح شرعی سر می‌برند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات