رئیس اندیشکده یقین گفت: کشور ما در مجموع 13 سرلشگر دارد به مثابه اینکه با تعدادی لیسانس جامعه را اداره می‌کنیم ولی با همین وجود در ایجاد امنیت هم در ایران هم در دیگر کشورها توانسته‌ایم موفق عمل کنیم ولی با 13 لشکر صاحب دکترا اقتصادی متاسفانه درگیر مشکلات اقتصادی هستیم.
کد خبر: ۸۹۳۱۲۴۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین و تحلیلگر سیاسی در نشست «چشم انداز تولید علم توحیدی در انقلاب اسلامی» که در دانشگاه اراک برگزار شد با بیان اینکه تحول در رشته علوم انسانی چند سالی است در ایران شروع شده است، خطاب به دانشجویان گفت: تحول در حوزه علوم انسانی از 20 سال قبل در ایران آغاز شده و در نسل شما تثبیت می‌شود.

وی با یاداوری این مسئله که دولت اسلامی هنوز در کشور ما تحقق پیدا نکرده است، گفت: تمدن و جامعه یک هرم است که از چهار لایه تشکیل می‌شود و در حال حاضر تنها 3 یا 4 کشور به معنای اخذ کلمه نظام و دولت دارند که پشتوانه آن هم تمدن‌سازی است که از 250 سال قبل در این کشورها رقم خورده است.

تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه علوم ما برگرفته از الگوی جوامع غربی هستند، گفت: بومی‌سازی علوم به راحتی ممکن نیست و بدون شک در ظرف 38 سال نمی‌توان به پیشرفت تمدن غربی دست پیدا کرد.

عباسی با اشاره به تفکیک هرم جامعه گفت: در لایه اول بایستی ابتدا ساختمان دولت شکل بگیرد و برای رسیدن به سطح حرفه‌ای دست کم 6 دهه زمان خواهد برد بعد از آن لایه نظام سازی است که در حال حاضر همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما در این مرحله هستیم.

وی افزود: نظام سازی از 140 زیرنظام تشکیل شده است که در کشور این زیرنظام‌ها باید از نو چینش شود نه اینکه کپی برداری از کشورهای دیگر باشد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جمعیت 80 میلیونی ما ملت محسوب نمی‌شود، گفت: لایه سوم ملت سازی است یعنی اینکه یکپارچه بودیم و نتوان آن را را تفکیک کرد آن زمان است که می توانیم مدعی شویم که ملت سازی انجام شده است، در کل دنیا از مجموع 200 کشور تنها 8 کشور به این مرحله رسیده‌اند. کشوری به مانند عراق که هر تکه ان را بخواهند به بهانه‌های مختلف نظیر قومیت و مذهب جدا کنند به این مرحله نرسیده است.

عباسی تصریح کرد: اگر کشوری فضای آرامی داشته باشد و بخواهد پروسه تمدن سازی را آغاز کند هر لایه سازی دست کم 25 سال طول می‌کشد و تکمیل این مراحل و رسیدن به تمدن 100 سال طول خواهد کشید. باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای سرعت بخشیدن به دولت سازی، نظام سازی و ملت سازی همه وارد عمل شدند و در حال حاضر در این سه مرحله ایران درصدی کار را جلو برده‌ایم.

بخشی از ثبات کشور به واسطه حرکت در مسیر پروسه تمدن سازی است

وی علت بخشی از ثبات کشور را در این سه مرحله دانست و گفت: در آسیا، ایران اولین کشوری است که این پروژه دولت سازی، نظام سازی و ملت سازی را جلو برده است.

تحلیلگر سیاسی ادامه داد: لایه چهارم مرحله کُد کردن زمین است که هیچ کشور آسیایی زمین‌هایشان کُد نیست. طراحی کاداستر در کشور 10 سال به طول انجامید و به خاطر اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس در بخشی از موارد این طرح حدود دو سال بررسی آن به طول انجامید و در سال 94 این طرح تصویب شد و پایه حرکت 25 ساله آن در مجلس قانونی است.

عباسی ساماندهی زیرنظام‌ها را در ایران مرحله کنونی دانست و گفت: در حال حاضر در مرحله نظام سازی و ملت سازی هستیم که اگر این پروسه را طی کنیم بقیه مراحل کار به آسانی پیش خواهد رفت.

وی یکی از اشتباهات استراتژیک بعد از انقلاب اسلامی را شهرک سازی‌ها قشری دانست و گفت: متاسفانه بعد از انقلاب اقشار مختلف را در شهرک‌های مختلف ساماندهی کردیم؛ ملت سازی یعنی در هم تنیدگی که به راحتی قابل تفکیک نیستند یعنی تخصیص تخصص‌ها بر حسب نیازها، آن زمان است که می‌توان ملت سازی را انجام داد.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: نظام سازی و بقیه مسائل در هر کشوری براساس بُن مایه معرفتی خاص شکل می‌گیرد؛ مبنا مهم است؛ مبنای علوم انسانی در غرب 3 در شرق دو یا یک است. وقتی یکی از مسئولان کشوری پرسید مگر مبنای علوم انسانی یهودی، اسلامی و مسیحی دارد؟ مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید فرمودند «بله»

عباسی یادآور شد: در دانشگاه‌های ما علوم انسانی غربی است و غیرتوحیدی است یعنی اساس تمام رشته‌های آن تثلیث است که با مبنای اسلامی و توحیدی سازگار نیست.

ساختار جمهوری اسلامی ایران هنوز توحیدی نیست

وی با ابراز تاسف از اینکه ساختار جمهوری اسلامی توحیدی نیست، گفت: اساس ساختار جمهوری اسلامی ایران تثلیث است. کامل‌ترین مدل ساخت موجودات در جهان بدن اسلام است و کامل تر از بدن اسلام نظام سازی وجود ندارد که از 12 زیرنظام تشکیل شده است و اگر بخواهیم جامعه کاملی را بسازیم باید از این الگو پیروی کنیم.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: ما سیستم تثلیثی قوه قضائیه، مجریه و مقننه داریم آن وقت می‌پرسیم چرا اختلاف وجود دارد؟! به خاطر این است که سیستم ما نیست و همین است که مقام معظم رهبری می فرمایند ما چیزی به نام دولت اسلامی نداریم.

عباسی افزود: وقتی مبنای علوم انسانی غرب تثلیثی است شما نمی‌توانید خروجی توحیدی از ان بگیرید و جامعه را توحیدی کنید. اساس نگاه علوم غربی را تثلیثی است، قبل از مسیح نیز علوم غربی تثلیثی بوده و مسیحیت توحیدی را وقتی وارد رم می‌شود را تثلیثی می‌کند.

وی افزود: در کشورهای شرقی نیز نگاه سندیتی است یعنی همه چیز در عالم دو تا است؛ نگاه غرب برای 2 میلیارد نفر تثلیثی و نگاه شرق برای 3 میلیارد نفر سندیتی است. علوم انسانی توحیدی این است که تفکیک بین خلق با جعل داشته باشیم و بعد توحید را رقم بزنیم.

تحلیلگر سیاسی ادامه داد: پایه علم توحیدی در قرآن، احادیث و روایات و بعد در ساز و کار بشری است؛ تفسیر «تسنیم» کامل‌ترین و عظیم‌ترین تفسیر است که پایه مطالب توحیدی کردن علومی است که در حال حاضر در کشور دنبال می‌شود.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر برای 140 زیرنظام به دنبال مبنای توحیدی هستیم، گفت: اکنون به دنبال مباحث اقتصادی آن هستیم   و اگر می‌خواهیم برکت به اقتصاد کشور بازگردد باید دست از علم اقتصاد غربی برداریم.

ریشه علم حسابداری در دانشگاه‌های ما به تبیین منفعت و ضرر بازمی‌گردد

وی افزود: ریشه علم حسابداری که برگرفته از علوم غربی است، در دانشگاه‌های امروز ما به تبیین منفعت و ضرر بازمی‌گردد در حالیکه در قرآن بالاتر از منفعت و ضرر دو کلمه دیگر داریم بالاتر از ضرر خسارت است و بالاتر از فلاح است.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: منفعت و ضرر یک شرکت باعث می‌شود تا کارگران برخی کارخانجات چندین ماه حقوقی دریافت نکنند؛ اما فلاح آن شرکت، کارگران یا جامعه چه می‌شود؟ اساس علم توحیدی تنها دنیا را در نظر نمی‌گیرد.

عباسی سیستم بانکی کشور را حاصل تفکر اساتیدی دانست که علوم نظری غربی را مطالعه کرده‌اند و گفت: نمی‌توان با نظام اقتصادی ربوی غربی مدعی شد که جامعه اسلامی را در حال شکل دهی هستیم و جوانان نیز در دانشگاه‌ها در حال تحصیل این رشته‌ها هستند و هر زمان که دولتی بر سر کار آمد باید یک دکترا بالا سر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار دهد و مجلس شورای اسلامی هم به تصور اینکه کار را برای خدا کرده است یک فارغ التحصیل دکترای اقتصاد را بالای سر اقتصاد گذاشته است.

وی افزود: 39 سال است که پدر اقتصاد کشور درآمده و از روز اول تا الان همیشه دکترای اقتصاد کشور بالای سر اقتصادمان بوده‌اند.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: کشور ما در مجموع 13 سرلشگر دارد به مثابه اینکه با تعدادی لیسانس جامعه را اداره می‌کنیم ولی با همین وجود در ایجاد امنیت هم در ایران هم در دیگر کشورها توانسته‌ایم موفق عمل کنیم ولی با 13 لشکر صاحب دکترا اقتصادی متاسفانه درگیر مشکلات اقتصادی هستیم.

عباسی ادامه داد: مبنای اقتصاد کشور ما غلط است چراکه مبنای آن نظام لیبرالی است و اگر چنین سیستمی را در کشوری که مردمش شهید «حججی‌ها» را تقدیم اسلام می‌کنند پیاده کنیم برکت از زندگی مردم می‌رود و آن وقت مردم آن را به حساب دین می‌گذارند.

وی با اشاره به سخن اندیشمند غربی درخصوص ایران گفت: اینکه دانشمند غربی خود می‌گوید ایران در سال 2035 کلید قدرت جهانی را در اختیار خواهد داشت چون ایران می‌تواند سیستم‌عامل پایه برای اداره جهان ارائه بدهد.

تحلیلگر سیاسی 62 میلیارد تریلیون بدهی اقتصاد جهان را ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه دانست و گفت: این چاپ بدون پول برگرفته از نظریه‌های لیبرالی است در حالیکه قرآن این چاپ پول بدون پشتوانه را حرام می‌داند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات