خبرهای داغ:
منطقه بکری که نیازمند توجه بیشتر است؛

نگینی سرسبز و بکر بنام "گلین "بر پیشانی گیلان غرب

خطه گلین گیلانغرب همجوار دشت زيبا وشاليزارهاي پهناور ديره واقع شده که به مانند نگینی سبز بر پیشانی این منطقه می درخشد.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۰۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از گیلانغرب، هرگاه سخن از دیدنیهای  شهر گیلانغرب به میان می آید نا خود اگاه نظر و ذهن ها به سمت منطقه بکر گلین و دره های سرسبز و رودخانه همیشه خروشان ان میرود .

گلین ؛منطقه ای وسيع متشكل از چندين روستای كوچك و بزرگ شامل سرباغ ،انجاورو، نجار، بان بر آفتاب،چمن ، شاهمرادی باجمعيتی در حدود 3000 نفر در بين راه گيلانغرب و سرپل ذهاب و همجوار دشت زيبا با شاليزارهای پهناور ديره واقع شده است.

این منطقه  گردشگاهی است بكر و فرح انگيز كه دره ای پوشيده از درختـان گـوناگون با اناری معروف و رودی هميشه خروشان كيلومرها زيبايی و لطافت را به گردشگران هديه می كند.

 حوزه گلین به شکل دره اي عميق و طويل ، با حدود 20کيلومترطول و عمق 400متر است داراي رودخانه اي زيبا دارد که در ميان درختان سرسبز پنهان شده است  ، اين منطقه از قسمتهای تاريخی و قديمي نيز به شمار می آيد. طبق روايات و انتشارات تاريخي زندگی در اين بخش قدمتی برابر با آثار تاريخی و اساطيری بيژن و منيژه در شهرستان سرپل ذهاب دارد.

 براساس روايات تاريخي در زمان حکومت بيژن در اين منطقه ، مردم اطراف دره از هجوم جانوران درنده به حاکم شکايت می برند. گرگين براي پاکسازی اين دره اعزام شده که موفق می شود امنيت منطقه را تامين کند و از آن زمان زندگیدر اين منطقه جريان يافته است .

 اگرچه اين منطقه زيبا و تاريخی به سبب ناآشنايی مهجور مانده است ؛ اما زيبايی هايش چشم هر بيننده ای را به حيرت وامی دارد و شرايط استثنايیدارد.

ارسال نظرات