به مناسبت هفته ایمنی و اقدامات تأمینی در سپاه:

سومین جشنواره امام هادی (ع) سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد

سومین جشنواره امام هادی (ع) به مناسبت هفته ایمنی و اقدامات تأمینی در سپاه با حضور جمعی از فرماندهان، مدیران، همیاران و کارکنان عرصه ایمنی در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۱۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه امام صادق (ع) در این جشنواره گفت: شواهد و قراین نشان می­ دهد بیشترین حوادثی که اتفاق می­ افتد ناشی از سهل­ انگاری یا عدم توجّه به رعایت مسائل ایمنی است که به همین علّت لازم است یکی از دغدغه­ های ما هم در محیط کار و هم در زندگی شخصی، رعایت مسائل ایمنی و اقدامات تأمینی باشد.

سردار علی رزمجو اظهار داشت: همواره در تصمیم­ ها و طراحی­ های ما باید این مسئله مورد تأکید باشد که اوّل پیشگیری کنیم و بعد در جهت کاهش تلفات و حوادث کوشش کنیم که برای دستیابی به این مسئله، لازم است هر کس در حیطه و تخصص خود، ابزار و امکاناتی را که در اختیار دارد خوب بشناسد و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا بتواند علل و عوامل حوادث را کاهش دهد.

وی فرهنگ­ سازی مسئله ایمنی و اقدامات تأمینی را از جمله اقدامات کارساز در این عرصه عنوان و تصریح کرد: ایمنی و اقدامات تأمینی در همه رده­ ها باید تبدیل به یک فرهنگ شود چرا که مسلماً هر چقدر ما نسبت به مسائل ایمنی همیّت و تلاش بیش­تری داشته باشیم به همان نسبت، حوادث جانی و مالی و نگرانی­ های ما در این زمینه کاهش می­ یابد.

رزمجو خاطرنشان کرد: هنر هر فرد این است که بتواند با استفاده حدّاکثری از ظرفیّت­ های امکانات و توانمندی­ های هر رده، هرچه بیش­تر سوانح و حوادث را در محیط کاری کاهش داده و به این وسیله اثربخشی بیش­تری را در رده خود تأمین کند.

مسئول معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه امام صادق (ع) نیز در این جشنواره گفت: رعایت مسائل ایمنی در فرهنگ اسلامی یک ارزش تلقی می­ شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی را بر عهده دارد در سایه حاکمیّت اسلامی و اصول اساسی خود به عنوان یک سازمان پیشرو و پیش­رونده علاوه بر حفاظت از انقلاب اسلامی می­ بایست از ایمنی و امنیّت خوبی نیز برخوردار باشد.

سرگرد علی کارگر اظهار داشت: سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نه تنها تاکنون اهتمام ویژه­ای نسبت به مسائل ایمنی داشته بلکه با بکارگیری مطلوب و به موقع ظرفیّت عظیم نیروی انسانی و بسیج امکانات در اقدامات پیشگیرانه به خصوص نقش آن در بعد از حوادث عمدتاً طبیعی در جامعه که به امداد و کمک به افراد جامعه می­ رود به خود می­ بالد و ایمنی را نه تنها برای خود هزینه، بلکه برای خود یک نوع ذخیره و سرمایه­ گذاری دانسته و نقش آن را ضروری می­ داند.

در پایان این جشنواره از فرماندهان، مدیران، همیاران و کارکنانی که در حوزه ایمنی و اقدامات تأمینی اقدامات تأثیرگذاری را در جهت کاهش بروز حوادث داشته و یا در این عرصه آثار پژوهشی داشته­ اند تقدیر و تشکّر به عمل آمد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات