خبرهای داغ:
معاون وزیر بهداشت:

در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی شاهد گرانفروشی هستیم

معاون وزیر بهداشت گفت: در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی شاهد گرانفروشی هستیم که باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.
کد خبر: ۸۹۳۲۴۵۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، غلامرضا اصغری پیش از ظهر امروز دربیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور در گرگان، اظهار کرد: خدمات ارزشمندی در طرح تحول سلامت اتفاق افتاده که نقش تجهیزات پزشکی در طرح تحول سلامت تعیین کننده بود.

وی افزود: امروز ما وضعیت بهتری را نسبت به گذشته در سطح بیمارستان‌ها داریم و اینکه اولویت دولت به حوزه سلامت اختصاص یافت جای تقدیر دارد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از  برنامه‌های مهم کشور است، افزود: براین اساس بود که وزیر بهداشت در مجلس بالاترین رای اعتماد را از نمایندگان مجلس گرفت.

اصغری بیان داشت: متاسفانه در گذشته و در دوره تحریم عده ای تجهیزات پزشکی را وارد کرده و با قیمت بالا به بازار عرضه می کردند که جلوی این کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه اقدامات برای مقابله با این گرانفروشی در حال انجام بوده و هم اینک عرضه برخی ملزومات پزشکی ساماندهی شده است، اضافه کرد: هنوز در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی شاهد گرانفروشی هستیم که این مساله نیز ساماندهی می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: خدمت به مردم و رضایتمندی در مردم باید تداوم پیدا کند و روز به روز بهتر شود و یکی از معضلاتی که با آن رو به رو هستیم منابع مالی است.

اصغری گفت: یکی از موضوعات این است که ما تنها ناظر بر عملکرد بخش دولتی نیستیم و باید به بخش خصوصی نیز نظارت کنیم اما هنوز نظارت ما در بخش دولتی کامل نیست.

به گفته وی؛ همچنین اگر نتوانیم بازار خرید و فروش و نظارت را ساماندهی کنیم، به علت مشکلات مالی مجبور به استفاده از وسایل قدیمی بوده که جوابگوی نیاز و سلامت جامعه نخواهد بود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه باید با متخلفان به صورت قاطع برخورد شود، یادآور شد: در تلاش هستیم سیاست‌های بهتری اعمال کنیم و نظارت‌ها بر ورود کالاهای قاچاق افزایش یابد و این نیازمند همکاری با متولیان حوزه قاچاق است.

اصغری در پایان از مدیران استان‌ها تقاضا کرد که هیچ مماشاتی با کسی که در حوزه سلامت تخلف می‌کند نداشته باشند و با قدرت با آنها برخورد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها