خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد

لزوم ثبت مشخصات زائرین اربعین در سامانه سماح

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: آژانس‌هایی که برای زائرین اربعین ویزا می‌گیرند، باید مشخصات زائرین را در سامانه سماح وارد کنند.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۹۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به ضرورت ثبت نام زائرین اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: همه کسانی که می‌خواهند در ایام اربعین به کربلا بروند، باید به صورت قانونی و با اخذ گذرنامه و ویزای عراق این کار را انجام بدهند، رفتن به زیارت اربعین بدون گذرنامه و ویزا براساس نظر مراجع عظام تقلید اشکال شرعی دارد.

وی ادامه داد: زائرین اربعین می‌توانند با ثبت نام در سامانه سماح از بیمه در طول سفر برخوردار شوند، طی سال‌های گذشته افرادی بدون داشتن بیمه به زیارت اربعین رفتند و مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آمد که هیچ کس پاسخگو نبود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: آژانس‌هایی که برای زائرین ویزا می‌گیرند، باید مشخصات زائرین را در سامانه سماح وارد کنند، در این سامانه تمام خدمات دولتی برای زائرین اربعین پیش بینی شده است و کسانی که به صورت قانونی به زیارت اربعین می‌روند و بیمه دارند، نگرانی از هزینه‌ها در صورت وقوع هر حادثه ای نخواهند داشت.

عالی پور با اشاره به حضور زائرین اربعین در استان قم اظهار کرد: زائرینی از استان‌ها و کشورهای دیگر برای حضور در شهر کربلا در ایام اربعین از استان قم عبور می‌کنند، تعداد افرادی که از شهر قم و شهرهای مجاور در ایام اربعین سال گذشته به کربلا رفتند، حدود 200 تا 300 هزار نفر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایام اربعین حدود 70 هزار عدد ویزای عراق در شهر قم برای زائرین صادر شد. 

ارسال نظرات