خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

افتتاح مجموعه فرهنگی منطقه پردیسان قم در دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امسال در دهه فجر یک مجموعه فرهنگی و هنری را در منطقه پردیسان افتتاح خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۹۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید موسی حسینی کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر استان قم اظهار کرد: این دانشگاه هم اکنون هزار دانشجو دارد و دانشجویان خوبی جذب دانشگاه فرهنگ و هنر استان قم شدند.

وی ادامه داد: امسال در دهه فجر یک مجموعه فرهنگی و هنری را در منطقه پردیسان افتتاح خواهیم کرد، همچنین سرعت گرفتن پیشرفت فیزیکی احداث کتابخانه مرکزی استان قم را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: تالار مرکزی شهر قم ظرفیت خوبی برای این شهر است و به دنبال جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای تالار مرکزی شهر قم هستیم تا تجهیزات لازم را برای این تالار خریداری کنیم و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از هفته‌های گذشته در تالار مرکزی شهر قم شروع شده است.

حسینی کاشانی، واگذاری پروژه‌های دولتی را جزو مطالبات مدیران کشوری از استان‌ها دانست و تصریح کرد: البته نباید در واگذاری این پروژه‌ها در بخش‌های فرهنگی و هنری، کاربری پروژه‌ها از بین برود. پس از بین بردن نقایص تالار مرکزی شهر قم در خصوص واگذاری این تالار به بخش خصوصی تصمیم خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: توانستنیم که یک سینما را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه پردیسان افتتاح کنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یک مجتمع فرهنگی و هنری را با مساحت دو هزار متر مربع در چند طبقه را در این منطقه در دست احداث دارد و با افتتاح این مجتمع بسیاری از خواسته‌های اصحاب فرهنگ و هنر در منطقه پردیسان پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: 234 موسسه فرهنگی چند منظوره و 80 موسسه فرهنگی تک منظوره در استان داریم، همچنین 76 موسسه امسال به موسسات فرهنگی استان اضافه شدند، همچنین امسال مجوز انتشار 9 نشریه جدید را در استان قم دادیم. 

ارسال نظرات