خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

بهره برداری از اورژانس پنج آذر گرگان تا پایان امسال/ هزار و 500 بیمار سرطانی در گلستان وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اورژانس پنج آذر در دو طبقه با ۵۰ تخت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۵۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، عبدالرضا فاضل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از راه‎اندازی مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان در این استان خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی سه مرکز پیشگیری از سرطان در شهرستان‎های گرگان و گنبد کاووس انجام گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه اورژانس پنج آذر گرگان اردیبهشت امسال به اجرا در آمد، افزود: مجوز تخریب، ساخت و بهره‌برداری این پروژه با تعامل شهرداری گرگان انجام گرفت در حال حاضر سه طبقه آن در حال انجام است و دیوار چینی پروژه به زودی انجام خواهد گرفت امیدواریم اورژانس پنج آذر در دو طبقه با ۵۰ تخت تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به واگذاری خدمات بهداشت به بخش خصوصی بیان کرد: طی ۱۰ ماه اخیر پایگاه سلامت شهری ۲۸ مورد واگذار شده و در این راستا ۱۲۲ نیروی انسانی جذب شدند، خرید خدمات تغذیه نیز ۳۰ مورد واگذاری داشتیم و ۱۵ نیرو جذب شدند.

فاضل یادآور شد: اردیبهشت ماه امسال پروژه سلامتکده طب سنتی در محدوده مسکن‎مهر سعدآباد جنب دانشگاه با اعتباری بالغ بر 4.5 میلیارد تومان کلنگ‎زنی شد مجوز برای ایجاد چنین پروژه‎ای در سطح کشور به استان‎های گلستان، مازندران و گیلان داده شد، سلامتکده طب سنتی در استان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از افزایش تخت‎های بستری در استان خبر داد و تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت 78 تخت ویژه به تخت‎های بیمارستان افزوده شد که تلاش داریم این رقم را به 120 تخت افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص تامین نیروی انسانی و تجهیز مرکز ناباروری نهال بیان کرد: یکی از معضلات بزرگ این پروژه تامین نیروی انسانی متخصص است، از استان‌ مازندران رایزنی‌هایی انجام گرفت تا واگذاری مرکز انجام شود در یک ماه آینده این مرکز با جذب فوق تخصص و متخصص به سمت مطلوب‌تری حرکت خواهد کرد.

فاضل در خصوص مراکز تصویربرداری بیان کرد: در شرق گلستان معضل مراکز تصویربرداری وجود دارد شهرستانهای گنبد کاووس، کلاله و مینودشت در این زمینه باید تقویت شود، سی تی اسکن باید کاربری باشد و متخصصان بر اساس تصاویر آن بتوانند جراحی و درمان بیمار را به درستی انجام دهند.

وی گفت: تنها سی تی اسکن قدیمی در بیمارستان مطهری گنبدکاووس وجود دارد، کلاله نخستین بیمارستانی است که مراکز تصویربرداری و ساخت همراه به کمک خیرین در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: کلینیک تخصصی کلاله در هفته دولت افتتاح و اکنون در حال بهره برداری است، کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه تپه نیز انجام گرفت.

فاضل در خصوص بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شصت کلاته بیان کرد: این پروژه به خاطر شکایت اوقاف 6 سال متوقف بود با رایزنی‎هایی که در مدت سه ماه انجام گرفت موضوع شکایت اوقاف حل شد، این تنها پروژه‌ای است که کمیسیون ماده ۲۳ را دارد و به زودی عملیات این پروژه اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه ایجاد کلینیک مستقل ویلا در سه طبقه با تعرفه ۵ هزار تومان فعال است، گفت: این پروژه با حضور و مشارکت اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی که پیش از این به دلیل ممنوعیت فعالیت و عضویت هیئت علمی انصراف داده بودند اکنون فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در کلینیک مستقل ویلا از مرداد امسال تاکنون ۷ هزار بیمار ویزیت شدند این کلینیک ماهانه ۴۰۰ میلیون تومان از جیب مردم پرداختی‎ها را کاهش داده است، فاز دوم کلینیک مستقل ویلا در حال بررسی است و طی سه ماه آینده این پروژه با کمک متخصصین در گرگان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

فاضل با بیان اینکه گلستان بیشترین آمار سرطان کل کشور را دارد، گفت: 4 هزار و 500 بیمار سرطانی در گلستان وجود دارد، برای رادیوتراپی بیماران سرطانی تنها مرکز دولتی رادیوتراپی در بیمارستان پنج آذر قرار دارد کشش لازم برای خدمات دهی به بیماران نیست.

وی بیان کرد: در استان اصفهان هشت دستگاه شتاب دهنده خطی وجود دارد اما استان گلستان که بیشترین بیماران سرطانی را در خود جای داده تنها یک دستگاه رادیوتراپی به بیماران سرطانی خدمات می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص بیمارستان هزار تختخوابی و مناقشات ایجاد شده برای اجرای این پروژه در گرگان یا جلین گفت: برای ساخت بیمارستان زیرساخت نیاز است و کمیسیون ماده 23 خیلی بااهمیت است که باید تصویب شود ما نیز تلاش داریم این کار را انجام دهیم.

فاضل افزود: این پروژه مجوز سطح‎بندی دارد اما کمیسیون ماده ۲۳ را ندارد، خرداد امسال نامه‌ای از وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ارسال شد مبنی بر اینکه مجوز بیمارستان هزار تختخوابی باطل شده چرا که در این 6 سال پیگیری لازم صورت نگرفته است لذا دانشگاه تا شهریور ماه فرصت خواست تا زمینی را به وزارت بهداشت معرفی کند تا مجوز بیمارستان هزار و 800 تختخوابی را به استان برگردانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها