خبرهای داغ:
با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص)صورت گرفت:

اختصاص ۳۵۵۰ بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند کرمانشاهی

۳۵۵۰ بسته تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه با همکاری قرارگاه محرومیت‌ زدایی سپاه تخصیص‌ یافته است.
کد خبر: ۸۹۳۴۹۰۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به‌منظور تهیه بسته‌های تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند، گفت: هم‌زمان با نخستین روزهای سال تحصیلی جدید ۳ هزار و ۵۵۰ بسته تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند کرمانشاهی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه خریداری و این بسته‌ها توسط کمیته امداد در میان جامعه هدف با اولویت دانش آموزان ساکن در مناطق محروم و روستایی توزیع‌شده است.

 

خدرویسی افزود: بسته‌های توزیع‌شده بین دانش آموزان نیازمند کرمانشاهی شامل کتب کمک‌آموزشی، لوازم‌التحریر و کیف بوده است.

 

وی عنوان کرد: بیش از ۲۶۶ میلیون تومان اعتبار به خرید این بسته‌های آموزشی و تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه تخصیص‌یافته است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه بیان کرد: نیمی از این اعتبار هزینه شده برای خرید بسته‌های تحصیلی از سوی کمیته امداد و باقی آن از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تأمین‌شده است.

 

حسین خدرویسی با یادآوری اینکه کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در سنوات تحصیلی پیش نیز برای کمک به دانش آموزان محروم همکاری مستمر داشته‌اند، تأکید کرد: محرومیت‌زدایی، مردم یاری، مردم‌دوستی در نقاط مختلف محروم استان و عمق‌بخشی و تثبیت کارآمدی نظام از اهداف تهیه و توزیع بسته‌های تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند است.

اعزام ۷ کاروان زیارتی به کربلای معلی

۲۴۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در قالب هفت کاروان زیارتی از ابتدای سال جاری تاکنون به عتبات عالیات اعزام‌شده‌اند.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه ضمن اشاره به چگونگی اجرای طرح شوق زیارت، گزارشی از تعداد مددجویان اعزامی به عتبات عالیات ارائه کرد.

 

کامیار جمشیدی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هفت کاروان زیارتی مددجویان به کربلای معلی اعزام‌شده است، افزود: این کاروان‌ها متشکل از ۲۴۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه بوده‌اند.

 

جمشیدی به اعزام هفتمین کاروان زیارتی به عتبات عالیات هم‌زمان با بیست و چهارمین روز از ماه محرم اشاره و عنوان کرد: این کاروان متشکل از ۴۰ بانوی سرپرست خانوار موفق در ایجاد فرصت‌های شغلی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیت فرزندان بوده است.

 

 وی با یادآوری اینکه مددجویان تحت حمایت در قالب طرح شوق زیارت به اماکن زیارتی اعزام می‌شوند، افزود: طرح شوق زیارت با مشارکت و کمک‌های خیران نیک‌اندیش و باهدف اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه تأکید کرد: مددجویانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند در طرح شوق زیارت برای اعزام به سفرهای معنوی در اولویت قرار می‌گیرند.

 

کامیار جمشیدی با اشاره به‌پیش رو بودن اربعین حسینی، بیان کرد: ۳۶۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در مراسم پیاده‌روی اربعین سال گذشته به کربلای معلی اعزام شدند که امیدواریم امسال آمار مددجویان در پیاده‌روی اربعین به حدود دو برابر سال گذشته افزایش پیدا کند.

جمشیدی با تأکید بر اینکه نیکوکاران برای مشارکت در اعزام آن دسته از مددجویانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند می‌توانند در طرح شوق زیارت شرکت کنند، عنوان کرد: خیران برای مشارکت در این طرح حسنه می‌توانند به آدرس الکترونیکی  http://shogheziarat.ir  و یا دفاتر این نهاد مراجعه  و به هر میزان که بخواهند کمک‌های خود را برای اعزام مددجویان به اماکن زیارتی همچون مشهد مقدس و کربلای معلی اهدا می‌کنند.

ارسال نظرات