وزیر کشور:

مردم, محور اقتصادمقاومتی/دشمنان نظام اسلامی بدانند با تمام قدرت از منافع حقه خود دفاع می‌کنیم

وزیر کشور مردم محور بودن، درون ‌زا بودن و برون ‌نگری را از جمله ویژگی ‌های این اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: مردم, محور اقتصاد مقاومتی هستند و مردمی بودن یعنی اینکه مردم در تمام ابعاد اقتصاد از جمله تولید و مصرف و دیگر ابعاد اقتصاد دخالت مستقیم داشته باشند نه اینکه تنها در بحث ‌های سیاسی حضور و مشاركت داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۲۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسيج استان مركزی، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی در  مراسم معارفه استاندار مرکزی که با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد ضمن تقدير از زحمات استاندار سابق اين استان به شرایط انتخاب استانداران در هیئت دولت اشاره کرد و گفت: بحث توسعه محوری یکی از مهم ترین شرایطی است که برای انتخاب استانداران و مدیران در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: استانداران و مدیران استانی بایستی اصل توسعه محوری را مورد توجه قرار دهند. و اگرچه توسعه در تمام ابعاد امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تاکید داریم ولی توسعه در حوزه اقتصادی مسئله مهم در بخش توسعه است.

 

وزیر کشور تصریح کرد: توسعه محوری در ابعاد مختلف امنیت، اقتصاد و سیاست و همه موضوعات فرهنگی و اجتماعی باید تجلی یابد اما در شرایط کنونی محور توسعه، توسعه اقتصادی است و این توسعه را باید در بعد فرهنگی اجتماعی و غیره با توصیه مجدانه مقام معظم رهبری به عنوان یک اصل در نظر داشته باشیم و در این راستا از تمام تلاش و ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر تحقق اقتصادمقاومتی برای برون رفت از مشکلات موجود در کشور گفت: استانداران باید با تجهیزات منابع, و بهره‌ گیری از برنامه ‌‌ریزی دقیق و منسجم موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان نخستین دستور کار خود قرار دهند.

وی مردم محور بودن، درون ‌زا بودن و برون ‌نگری را از جمله ویژگی ‌های این اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: مردم, محور اقتصاد مقاومتی هستند و مردمی بودن یعنی اینکه مردم در تمام ابعاد اقتصاد از جمله تولید و مصرف و دیگر ابعاد اقتصاد دخالت مستقیم داشته باشند نه اینکه تنها در بحث ‌های سیاسی حضور و مشاركت داشته باشند.

 

وی به ظرفيت های استان مرکزی اشاره کرد و گفت: تمامی مناطق جغرافیایی کشورمان از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند و توان توسعه و استقلال اقتصادی را به لحاظ عدم وابستگی به بودجه عمومی را دارند.

 

وزیر کشور با تاکید بر لزوم داشتن قدرت بسیج کنندگی برای بهره گیری از ظرفیت ها و تحقق توسعه اقتصادی گفت: استان مرکزی به طور یقین با دارا بودن 3 هزار واحد صنعتی، کشاورزی قابل توجه، متخصصان فراوان و سابقه دیرینه نه تنها باید خود را اداره کند بلکه باید معین استان های دیگر هم باشد.

 

وی افزود: بایستی با برنامه ریزی زیرساختی در راستای رفع مشکلات حرکت کرد, در واقع باید چشم ‌ها را بشویم و جور دیگر ببینیم. چراکه با برنامه ‌ریزی متمرکز بخشی کلان و تخصیص بودجه عمومی نمی‌ توان به رشد مورد نظر دست پیدا کرد.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: رسیدن به رشد اقتصادی  8 درصدی, با وضعیتی که سالانه یک میلیون بیکار به جمعیت بیکاران کشور اضافه می شود, در حالیکه رشد 4‌ درصدی هم داریم تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه با افزایش بهره ‌وری و تلاش همگانی رشد اقتصادی را افزایش دهیم و برای این منظور نیز باید تمامی منابع و افراد به صورت ترکیبی به کار گرفته شود.

 

وزیر کشور تصریح کرد: باید توسعه محوری را برای رسیدن به امنیت پایدار و مردمی دنبال کنیم، همچنین در بحث سیاست هم  به دنبال تقویت سیاست داخلی و افزایش حضور مردم باشیم.

 

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی و بحث اجتماعی هم باید به کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری بپردازیم.

 

رحمانی فضلی هماهنگی و تعامل را دیگر ویژگی استانداران ذکر کرد و گفت: تعامل و هماهنگی امری عقلی و پذیرفته شده و منطقی است و اگر نتوانیم این ویژگی را ایجاد کنیم یعنی از بخشی از ظرفیت ‌ها غفلت کرده‌ایم، هماهنگی و تعامل در عرصه مدیریت باید یک اصل باشد.

 

وی ادامه داد: در کنار این هماهنگی و تعامل, میثاق اجتماعی ما قانون، بر محور قانون و برمبنای عقلانی حرکت کردن است. بایستی اخلاق را مد نظر داشته و با برقراری تعامل جرات شنیدن هم داشته باشیم تا کشور را همه با هم اداره کنیم.

 

وزیر کشور  استانداران را محور اقدامات لازم در استان ها دانست و گفت: شعار اعتدال ویژگی دیگر استانداران و موضوعی کاملا عقلانی و به لحاظ تجربی قابل قبول است. این ویژگی توصیه قرآنی و آموزه‌های دینی ما بوده و باید با رفتاری اعتدال گونه فضا را برای افرادی که آمادگی پذیرش مسولیت دارند را فراهم کنیم و این مهم نیز جزو شروط فعالیت استانداران است.

 

رحمانی فضلی بر اجرای برنامه های ابلاغی و انتخاب مدیران شایسته براساس مبانی ابلاغی به عنوان دیگر وظیفه استانداران تاکید کرد و گفت: مدیران منتخب استانداران باید با دارا بودن همه این ویژگی ‌ها برنامه ‌های دولت را قبول داشته باشند چراکه این حق دولتی است که از سوی مردم انتخاب می‌ شود و حکم تنفیض می ‌گیرد, مدیرانی در راستای برنامه های خود انتخاب کنند.

 

 

وی افزود: در شرایط کنونی وضعیتی که در عرصه‌ بین ‌المللی داریم نسبت به چهار سال قبل که با تورم 45 تا 46 درصدی، تحریم ‌ها، انزوا، ایران هراسی و غیره روبه ‌رو بودیم تغيير پیدا کرده است.

 

وزیر کشور به سخنان و موضع گیری اخیر ترامپ علیه ایران اشاره و تصریح کرد: همه دولت‌ ها این اظهارات را غیرعقلانی خواند و همه دنیا دیدند که ایران محق است‌ و به رغم تلاش های استکبار جهانی و دیگر دشمنان نظام اسلامی برای ایجاد شکاف میان دولت و ملت و تقطعه سپاه و پایان دادن به برجام همسو با منافع خودشان تلاش داشتند, ولی دیدیم که دیگر دولت‌ ها این حق را به ایران دادند و سخنان سخیف ترامپ را محکوم دانستند.

 

وی افزود: ملت انتظار دارد با توجه به رفع مشکلات تا به این اندازه, در دولت دوازدهم کارها با سرعت و شتاب و اطمینان بالاتری پیش برود و به مطالبات مردم رسیدگی شود.

 

رحمانی فضلی با اشاره به تشییع پیکر شهدای مدافع حرم در اراک گفت: شهدا و تشییع آنها نشان از این دارد که ما همواره به میثاق با امام پایدار هستیم و دشمنان باید بدانند براساس تفکرات و باورهای اعتقادی‌ مان به دنبال جنگ نیستیم اما با تمام قدرت از منافع حقه خود دفاع می‌کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت ایرا در چارچوب شرع و قوانین اسلامی برای دفاع از منافع خود تلاش کرده و از هیچ قدرتی هراس ندارد تا تقویت دین خدا و جمهوری اسلامی تحقق یابند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات