خبرهای داغ:
آيت‌الله نوري همداني:

بايد برابر چهره بزك كرده دشمنان بيدار بود/اقتصاد مقاومتي با اتكاء به توان خود محقق مي‌شود

يكي از مراجع تقليد گفت: در برابر چهره بزك‌ كرده دشمنان بايد بيدار و هوشيار باشيم و علما بايد در ميدان حضور داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۴۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به وظایف علما اظهار کرد: خداوند از علما پیمان گرفته و بیان کرده علما نباید در برابر ظلم ظالمان  و محرومیت مظلومان آرام باشند؛ لازم است ظالم و مظلوم را بشناسند و جامعه‌شناس و زمان‌شناس باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرد باید در زمینه از میان برداشتن ظالم و کمک به مظلوم گام بردارد امیرمؤمنان(ع) با مراجعه و درخواست مردم به میدان آمد. باید در نظر داشت مشروعیت از سوی خداوند تعیین می‌شود ولی مقبولیت از سوی مردم است.

این مرجع تقلید با اشاره به اوضاع کنونی گفت: امروز وضعیت سیاسی از نظر موضوع برجام حساس است مدتی آمریکا، اروپا و مستکبران را بزک کردند و رفتند با آنها قراردادی ببندند ولی خداوند فرموده به ظالمان اعتماد نکنید و رهبری نیز فرمودند اعتماد نکنید.

وی ادامه داد: برجام را نوشتند و با افتخار درباره برجام صحبت کردند و گفتند در برخی از جریان‌ها باید چندین سال جنگ می‌شد ما بدون جنگ برجام را به دست آوردیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اوباما زمانی که برجام را قبول کرد در همان زمان تحریم‌ها را افزایش داد گفت: اکنون صحبت می‌کنند که اروپا با ما است ولی آنها به طور ظاهری قبول دارند و درباره موشک ما حرف دارند بنابراین نباید به سخنان آنها اعتماد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اقتصاد مقاومتی باید در کنار مردم بود و به خودمان اتکا شود و برای سرمایه‌ها برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد و در زمینه بزک‌های دشمنان بیدار و هوشیار بود و علما باید در میدان حضور داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار