خبرهای داغ:
آيت‌الله جوادي آملي:

عالم تجلي قدرت الهي است

مفسر قرآن كريم گفت: عالم تجلي قدرت الهي است و انسان بيماري، صحت و حالات خشم و غضب را مي‌تواند شرح دهد و بيان كند بنابراين آنچه در درون خود از ذات الهي پيدا مي‌كند مي‌تواند شرح دهد.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۴۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: رحمت خدا پیش از غضب او قرار دارد نه اینکه رحمت خداوند بیش از غضب الهی باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند الرحمن کسی است که از عرش تا فرش را تنظیم می‌کند و مهندس عالم جز رحمت موجودی در عالم خلق نکرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ گونه انتقام و نقصی در عالم نیست گفت: خداوند می‌خواهد انسان را بیدار کند و حق او را دریافت کند باید در نظر داشت خداوند عدل محض است.

وی عنوان کرد:‌ قرآن به عنوان کتاب وزین است و سخن بی‌محتوا در قرآن وجود ندارد. خداوند قدرت تفسیر و تبیین را به انسان داده بنابراین باید آیات قرآن را درک کند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه عالم تجلی الهی است گفت: انسان بیماری، صحت، حالات خشم و غضب را می‌تواند شرح دهد و بیان کند بنابراین آنچه در درون خود از ذات الهی پیدا می‌کند می‌تواند شرح دهد.

وی یادآور شد: انسان همانگونه که دیده‌ها، شنیده‌ها و یافته‌های خود را از طبیعت و دیگران بازگو می‌کند آنچه از انبیا، اولیا و رهبران الهی شنیده آن مفهوم‌ها را می‌تواند مشهود و مشاهده کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در درون انسان مشهودات فراوانی وجود دارد که قدرت تبیین آنها را دارد بنابراین در درون باید آنچه از اهل بیت(ع) شنیده بیان کند.

ارسال نظرات