خبرهای داغ:
مسئول بسیج پیشکسوتان قم:

۳ هزار نفر عضو سازمان بسیج پیشکسوتان قم هستند

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم گفت: در استان قم بالغ‌بر ۳ هزار نفر از بازنشستگان نظامی نهادهای مختلف عضو این سازمان هستند.
کد خبر: ۸۹۳۶۹۱۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
۳ هزار نفر عضو سازمان بسیج پیشکسوتان قم هستند
سیدمهدی رضویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل بسیج پیشکسوتان اظهار داشت: سازمان بسیج پیشکسوتان با تدابیر ویژه رهبری معظم انقلاب تشکیل شد و به گفته ایشان بازنشستگان آینه شاغلین هستند.

وی با بیان اهمیت استفاده از تجربیات بازنشستگان نظامی افزود: بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب فرماندهان نظامی باید به‌صورت مستمر با پیشکسوتان دیدار کرده و از تجربیات و ظرفیت بالای آن‌ها در این زمینه استفاده کنند.

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم تصریح کرد: این سازمان در سال ۸۹ به‌عنوان زیرمجموعه بسیج مستضعفین ایجاد شد که بخشی از سیاست‌های بسیج تخصصی مانند بسیج اساتید، دانشجویان و اقشار است که جای آن در سیستم بسیج کشور خالی بود.

رضوی با اشاره به اقدامات بسیج پیشکسوتان  تأکید کرد: این سازمان از بدو تشکیل و ایجاد خود اقدام به جذب و ساماندهی بازنشستگان نظامی در نواحی و استان‌های کشور کرد و از سال ۹۰ هم جانبازان بالای ۷۰ درصد و رزمندگان بالای ۳۶ ماه حضور در جبهه‌ها نیز جز جامعه هدف بسیج پیشکسوتان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در استان قم بالغ‌بر ۳ هزار نفر از پیشکسوتان نظامی نهاد‌های مختلف عضو این سازمان هستند.

رضوی تأکید کرد: برگزاری حلقه‌های قرآنی، جلسات هیئت، حلقه‌های صالحین، مجامع فصلی و همکاری بارده‌های مختلف مقاومت ازجمله اقدامات مهم بسیج پیشکسوتان در طول سال است.

وی ادامه داد: ارتباط پیشکسوتان با یکدیگر از اهداف مهم سازمان بسیج پیشکسوتان است که در قالب آن پیشکسوتان نظامی حداقل هرماه یک‌بار با یکدیگر ارتباط و ملاقات برقرار می‌کنند و در این ارتباطات نیز اغلب در جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم شکل می‌گیرد که یکی از نتایج مهم آن‌هم تبیین مسائل سیاسی روز است.

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم بابیان لزوم بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان عنوان کرد: قریب به ۷۰۰ نفر از این افراد در قالب مربیان بسیج پایگاه‌های مقاومت فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات