رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو:

خواسته کارگران احیای شرکت هپکو است/برخی از کارگران توان فرستادن فرزندانشان به مدرسه را هم ندارند

رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو گفت: خواسته اصلی ما احیای شرکت هپکو است، اما در شرایط کنونی تجهیزات و دستگاه‌های شرکت خراب است و کاری در کارخانه وجود ندارد که کارگر به کار برگردد، در واقع از 400 کارگر شرکت تنها حدود 80 نفر آنها می‌توانند فعالیت کنند.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۲۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا عبدلی رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که با محوریت بررسی مشکلات دو صنعت هپکو و آذرآب برگزارشد، با تاکید بر اینکه ما تنها به دنبال احیای شرکت هستیم، در دوسال اخیر مکاتبات بسیاری با مسئولان استان و کشور درخصوص وضعیت کارگری و تولید شرکت هپکو انجام شده است ولی متاسفانه هیچ ‌یک پاسخ نداده‌اند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو تصریح کرد: مسئولان قول‌های متعددی برای رفع مشکلات داده‌اند اما رنگ اجرا به خود نگرفته‌اند و همین بی‌توجهی باعث تجمع‌های خیابانی کارگران شرکت و ناامیدی آنها از مسئولان باعث شد که فریاد آنان به خیابان کشیده شود.

عبدلی با اشاره به اینکه اکثر کارگران شرکت امروز با مشکلات متعددی از جمله مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: مشکلات کارگران به اندازه‌ای است که حتی برخی از کارگران توان فرستادن فرزندانشان به مدرسه را هم ندارند.

وی افزود: خواسته اصلی ما احیای شرکت هپکو است، اما در شرایط کنونی تجهیزات و دستگاه‌های شرکت خراب است و کاری در کارخانه وجود ندارد که کارگر به کار برگردد، در واقع از 400 کارگر شرکت تنها حدود 80 نفر آنها می‌توانند فعالیت کنند و مابقی به دلیل نبود کار و تجهیزات و قطعات بیکار هستند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو تصریح کرد: امروز کارگران این شرکت برای ساعتی دو هزار تومان در بیرون کارخانه کار می‌کنند تا بلکه بتوانند هزینه زندگی خود را تامین کنند.

عبدلی یادآور شد: با تصمیمات اتخاذ شده در حضور وزیر کلیه معوقات کارگران آذرآب پرداخت شد و حتی 500 هزار تومان پاداش نیز به آنها داده شد، اما کارگران هپکو همچنان درگیر معوقات هستند و این تبعیض‌ها باعث نارضایتی کارگران شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سهامدار برای یک سال و نیم پیش روی شرکت خاطرنشان کرد: سهامدار شرکت برای شش ماه آینده برنامه‌ریزی کرده است، اما کارگران امروز مطالبه دارند و این شرایط امکان کنترل کارگران را سخت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات