خبرهای داغ:
شهردار قم اعلام کرد

لزوم مشارکت نهادهای فرهنگی با شهرداری برای انتظام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی

شهردار قم بر لزوم مشارکت نهادهای فرهنگی با شهرداری برای انتظام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۱۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، با تاکید بر اینکه در قم بیشتر نیازمند مهندسی فرهنگی هستیم تا اینکه بخواهیم آغازگر کارهای فرهنگی باشیم اظهار کرد: رویکرد ما این نیست که زیرساخت جدید فرهنگی ایجاد کنیم و بیشتر به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های موجود استفاده داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 10 مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در مناطق مختلف شهر تصریح کرد: با توجه به امکاناتی که در این مجموعه‌ها پیش‌بینی شده می‌توانند در آینده ساختار مهم فرهنگی باشند.
شهردار قم با اشاره به ایمن‌سازی پارک‌های شهر گفت: همین پارک‌ها در آینده می‌تواند محلی برای تجمع مردم و اقدامات فرهنگی باشد.
وی با تاکید بر مشارکت نهادهای فرهنگی با شهرداری برای انتظام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهر تصریح کرد: در صورتی که هماهنگی ارگان‌ها بیشتر باشد می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی نیز در راستای ساماندهی هیئات داشت.
سقائیان‌نژاد در ادامه سخنان خود به وضعیت رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از فعالیت‌های ارگان‌های مختلف تحت الشعاع وضعیت بد مالی کشور قرار گرفته ولی با این حال ما بخش عمده اقدامات و وظایف خود را انجام می‌دهیم.
وی بیان کرد: شهرداری به دنبال نصب 50 تا 100 تلوزیون شهری در قم هستیم تا بتوانیم از این منظر ساماندهی تبلیغاتی در معابر مختلف را داشته باشیم که عمدتا درگیر اطلاع‌رسانی فرهنگی خواهد بود.
شهردار قم با اشاره به پیش‌بینی دو ردیف برای حمایت از مساجد و کانون های فرهنگی در مساجد اظهار کرد: بنا داریم کمکی به مساجد داشته باشیم که ظاهر مساجد شرایط بهتری پیدا کند.
وی ادامه داد: اعتباری نیز برای کانون‌های فرهنگی در نظر گرفتیم که در صورتی که مشکلاتی دارند که با هزینه اندک حل می‌شود کمک داشته باشیم.
سقائیان‌نژاد برنامه‌های شهرداری در حوزه اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: به دنبال تسریع در تکمیل بوستان کوثر و باغ پرندگان هستیم که ظرفیت عظیمی برای شهر است.
وی به اقدامات شهرداری در زمینه احداث آکواریوم در شهر اشاره کرد و افزود: پارک بزرگ بازی و دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر نیز در دستور کار است تا تفریح شرعی و مباح در شهر قم گسترش پیدا کند.
شهردار قم خاطرنشان کرد: تا این اقدامات انجام نشود فعالیت‌های فرهنگی نتیجه بخش نخواهد بود.
وی با بیان اینکه هرساله نزدیک به 24 بوستان به شهر قم اضافه می‌شود افزود: این بوستان‌ها امکاناتی رفاهی برای مناطق مختلف است و در همین راستا در هر منطقه اقدام به راه‌اندازی سه زمین بازی ورزشی کرده‌ایم.

ارسال نظرات