خبرهای داغ:
در قم صورت می گیرد؛

رونمایی از فیلم مستند «داریا» با موضوع جنگ سوریه

مراسم رونمایی از «مستند داریا روایتی شنیده نشده از ویرانه های شام» در قم برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۵۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

رونمایی از فیلم مستند داریا با موضوع جنگ سوریه

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم رونمایی از فیلم مستند "داریا" با موضوع روایتی جدید از جنگ سوریه که توسط مستندسازان کانون روایت مقاومت ساخته شده است در سالن همایش های حوزه هنری استان قم برگزار می گردد.

این مستند به  کارگردانی محمد حسین رضایی به روایت وضعیت شهر داریا و مرقد مطهر حضرت سکینه(س) بنت علی ابن ابیطالب(ع) بعد از چهار سال جنگ و درگیری در داریا می پردازد.

در توضیحات ارائه شده در این مستند آمده است که داریا شهری کهن با قدمتی بسیار از نظرپیشینه تاریخی درریف جنوبی دمشق، روزگاری محل حضور شیعیان سراسر جهان بود که به عشق زیارت حضرت سکینه دختر امیر المومنین به این شهر سفر می کردند.

داریا در سال 2012 توسط گروهک های مسلح وابسته به ارتش آزاد اشغال شد و در طول چهارسال اسارت داریا، تنها وایرانه ای از این شهر خوش آب و هوا به جای ماند  و در فوریه سال 2016 با خروج مسلحین تکفیری، داریا آزاد شد.

گروهی مستند ساز چند ماه پس از آزادسازی داریا راهی این شهر می شوند تا ببینند بعد از چهارسال جنگ در داریا چه بر سر این شهر و مرقد مطهر حضرت سکینه (سلام الله علیها) آمده است. داریا روایتی شنیده نشده یک خبرنگار از ویرانه های شام است.

مراسم رونمایی و اکران این فیلم مستند پنجشنبه 4 آبان ماه ساعت 10 صبح در سالن همایش های حوزه هنری استان قم برگزار می گردد.

لازم به ذکر است در گروه رسانه ای روایت مقاومت بیش از 50 خبرنگار، پژوهشگر حوزه رسانه، تصویربردار و مستندساز حضور دارد که بعد از یادگیری دوره های تخصصی نظامی، با عنوان «خبرنگار جنگی» اقدام به تهیه آثار تصویری و مکتوب می نمایند.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات