خبرهای داغ:
به همت واحد عترت هیئت رزمندگان اسلام گرگان برگزار شد؛

همایش سه ساله های حسینی در سپاه گرگان

همایش 3 ساله های حسینی همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در نمازخانه سپاه ناحیه گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۲۹۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛همایش سه ساله های حسینی(ع) همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با حضور خردسالان مهد کودک های گرگان، در حسینیه سپاه این شهرستان، برگزار شد.

غلامرضا منتظری، رئیس سابق بسیج هنرمندان کشور در این مراسم با زبانی کودکانه داستان صحرای کربلا را برای نونهالان این همایش روایت کرد و گفت: فرمانده لشکر یزید وقتی با مهربانی امام حسین(ع) روبرو شد از کار خود پشیمان شد و در راه امام حسین(ع) جنگید و به شهادت رسید.

وی از قساوت یزیدیان و عطوفت حسینیان برای بچه ها سخن گفت و افزود: امام حسین(ع) به قصد دفاع از اسلام با خانواده به سمت کوفه آمده بودند ولی سپاهیان یزید به طفل شیرخواره امام نیز رحم نکردند و گلوی عطشان حضرت علی اصغر(ع) را نشانه گرفتند.

منتظری از تشنگی حضرت رقیه(س) در روز عاشورا و به اسارت گرفته شدنشان روایت و ابراز کرد: زمانی که خیمه های خانواده و همراهان امام حسین(ع) را آتش زدند حضرت زینب(س) به کمک حضرت رقیه(س) رفتند اما حضرت رقیه با آن خردسالی و در حالیکه چادرشان آتش گرفته بود گفت مراقب باشید چادر از سرم به زمین نیفتد.

رئیس بسیج هنرمندان کشور از مهربانی ائمه و اهل بیت(ع) با کودکان روایت کرد و افزود: امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام با آن همه مهربانی از همه چیز خود گذشتند و به شهادت رسیدند حال شما دختران باید سعی کنید مانند حضرت رقیه(س) خوب و مهربان و باحجاب باشید.

گفتنی است این مراسم با حضور فرمانده سپاه گرگان و مدیرکل بهزیستی استان همراه بود.

نمایش تئاتر، اجرای دکلمه و گروه سرود نیز از برنامه های جانبی این همایش بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها