خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس:

اوج شکست قدرت آمریکا در ایران با تسخیر لانه جاسوسی بود/ امام پرچم استقلال خواهی انقلاب اسلامی را از سال 41 در ایران بلند کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه مبارزه با استکبار تا برچیده شدن ظلم ادامه دارد، گفت: اوج شکست قدرت آمریکا در ایران با تسخیر لانه جاسوسی بود.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۸۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی شیرازی صبح امروز در مراسم یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی که در مصلی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امروز گرد آمدیم تا روز مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی،روز تبعید حضرت امام راحل و روز دانش آموز را گرامی بداریم.

وی گرامیداشت این ایام الله ها را یک یادآوری و تلنگر برای نسل جوان دانست و افزود: در این ایام باید یاد و خاطره تمامی شهدای دانش آموز و شهدای مبارزه با استکبار جهانی و در راس آنان امام راحل را گرامی بداریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) برای اسلام قیام و دفاع از دین، پرچم این نهضت را بلند کرد، گفت: امام راحل در روز هشتم آبان سال 1343 در یک سخنرانی مواضع محکم خود را علیه امریکا و استکبار جهانی اعلام کرد.

شیرازی با بیان اینکه مبارزه علیه طاغوت و استکبار و آمریکا است، افزود: انقلاب امام تنها علیه شاه نبود، شاه یک نوکر امریکا بود و بدون اجازه امریکا تصمیم نمی گرفت در سال 1340 امریکایی ها تصمیم گرفتند که علی امینی را نخست وزیر بگذارند که در نهایت هدف این بود قانونی در ایران تصویب شود که ایران بر اساس نگاه غرب اداره بشود و بر اساس سران کاخ سفید اداره شود.

وی ادامه داد: به شاه ایران آن روز پیغام دادند اگر آنچه ما می خواهیم اجرا نکنید تو را حصر میکنیم و امینی را جایگزین خواهیم کرد، و چون شاه مستقل نبود و تحت سلطه امریکا بود این را قبول کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه استکبار دنبال مستعمره کردن کشورها و ملتها است، ابراز کرد: استکبار معتقد است در جهان یک عده باید فرمانده باشند و یک عده فرمانبر؛ یک عده ظلم کنند و یک عده ظلم بپذیرند؛ یک عده استعمارگر باشند و یک عده استعمارپذیر لذا ملت ایران را مستعمره خود کرده بودند.

شیرزای افزود: حکومت ایران دست نشانده آنها بود و طبق نگاه غربیها و نگاه سران کاخ سفید حرکت می کرد، انقلاب امام شکستن این نگاه بود اینکه می گوییم ملت ایران دنبال استقلال بود، استقلال سیاسی استقلال فکری، استقلال فرهنگی، استقلال اقتصادی، استقلال اجتماعی و استقلال نظامی برای اینکه از زیر یوغ استکبار خارج شویم.

وی بیان کرد: این کشور را مستعمره کرده بودند امام پرچم استقلال خواهی را از سال 1341 در ایران بلند کرد، اوج این حرکت در سال 1343 بود وقتی اعتراضات مستقل و عمیق امام بر زبان ایشان جاری شد ابرقدرت غرب نتوانست تحمل کند و به شاه ایران دستور داد امام را به ترکیه و سپس به عراق تبعید کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس تاکید کرد: انقلاب ما در حقیقت از همان روزی که پایه ریزی شد علیه ابرقدرت غرب و شرق بود چون در این کشور غربی ها نفوذ داشتند و زور می گفتند و دنبال سلطه بر ملت ایران بودند مبارزه امام نوک تیز این پیکان به سمت آمریکا بود.

شیرزای با تاکید بر اینکه اوج شکستن قدرت امریکا در ایران با تسخیر لانه جاسوسی رقم خورد، ابراز کرد: در آن روز یک عده دانشجو پیرو خط امام در 13 آبان سال 1358 سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند در این حرکت بزرگ؛ ملت ایران و دانشجویان حضور داشتند و امام تسحیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید.

وی با بیان اینکه با انقلاب دوم ابهت امریکا شکسته شد، تصریح کرد: جهان فهمید که می توان قدرت امریکا را به زیر کشید این درس بزرگ را ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی به جهانیان داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گفت: انقلاب امام یک حرکت عظیم را پایه ریزی کرد که در دنیا سابقه نداشت، این حرکت عظیم را فرهنگ اسلام و ایستادگی در مقابل فرهنگ غرب پایه ریزی کرد امام و ملت ایران این حرکت را پایه ریزی کردند و نشان دادند که اسلام می تواند حکومت کند، اسلام می تواند بشریت را نجات دهد و به ملتها استقلال ببخشد.

شیرازی از نسل جوان خواست تا عظمت این ملت را مطالعه کنند و گفت: نسل جوان باید بداند ملت ایران چه عظمتی داشت و استکبارگران با تحقیرهای خود روی سر این ملت زدند و مسئولین و مردم ما این را پذیرفته بودند و امام امد این فکر و و فرهنگ غربی را در هم شکست.

وی بیان کرد: امروز باید اعتراف کنیم هنوز این فرهنگ بر همه جا حاکم است هنوز هم نیروهای مذهبی و متدین ما این فرهنگ را زنده نگه داشتند، جمهوری اسلامی به مردم نشان داد اسلام برای سیاست حرف دارد در همه زمینه ها و مباحث در بحث اداره جهان هم حرف دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس تاکید کرد: اگر مسولان ما و ملت های ما در کشور های اسلامی تسلیم حرف اسلام شود و در زندگی خود به اسلام ناب محمدی توجه کنند جهان تغییر خواهد کرد.

شیرازی تاکید کرد: امروز شاهدیم امریکایی ها تمام قدرت خود را بسیج کرده اند تا نگذارند جمهوری اسلامی در عراق و سوریه پیروز شوند اما نتوانستند و آمدند یک طرح تازه ابداع کردند و آن جدا کردن اقلیم کُرد در ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی بر پایه ولایت است، تصریح کرد: امام راحل نظامی را شکل داد که در راس این حاکمیت ولایت است و حاکمیت متعلق به مردم و یک حکومت مردمی شکل گرفت.

* اگر مسولان در مباحث اقتصادی حرف دین و ولایت را عمل کنند عزت کشور تصمین می شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس تاکید کرد: اگر حاکمیتی ارتباطش با مردم باشد هیچ قدرتی نمی تواند این حکومت را شکست دهد، دشمنان هر چه تلاش کردند که قدرت جمهوری اسلامی را بشکنند نتواستند و روز به روز عزت ایران توسعه پیدا کرد و روز به روز قدرت امریکایی ها در منطقه ضعیف تر شد این عظمت انقلاب اسلامی است.

شیرازی گفت: هر جا حرف دین را عمل کردیم پیروز بودیم اگر در مباحث اقتصادی مسولان حرف دین و ولایت را عمل کنند و به اقتصاد مقاومتی عمل کنند عزت کشور تصمین می شود.

وی بیان کرد: امام با انقلاب به ما این درس را داد عمل به دستورات اسلام ناب محمدی می تواند ما را به تعالی و پیشرفت برساند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گفت: ملت ایران به این دستور عمل کرد و 40 سال دشمن نتوانست به این انقلاب آسیب وارد کند.

شیرازی در پایان با تاکید بر اینکه باید روی استکبارستیزی و خودباوری و درک حقیقت های اسلام ایستادگی کنیم، ابراز کرد: اگر پیوند خودمان را با ولایت و اسلام محکمتر کنیم استکبار جهانی برچیده خواهد شد و ریشه ظلم خشکانیده خواهد می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها