خبرهای داغ:
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بدعهدی آمریکایی‌ها به دیدگاه جدی در عرصه بین الملل تبدیل شده است

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نگاه عمومی و جدی در سطح بین الملل به بد عهدی، خیانت و مقیدن نبودن آمریکایی‌ها نسبت به قرار دادهایشان وجود دارد و امید است جهانیان به این کارکرد آمریکایی‌ها توجه کنند و این توجه موجب انزوای آن‌ها شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۸۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در توصیه به دولتمردان شرق آسیا که گفته بود «روی اعتماد آمریکا کوچکترین حسابی نمی‌شود باز کرد»، گفت: اگر کسی رفتار دولت مردان آمریکایی‌ها را خوب بشناسد، لازم است با همین لحن و ادبیات حرف بزند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه توافق برجام، توافق دو جانبه نیست، بلکه بین المللی و جامعه الاطراف است، ولی با این حال آمریکا ارزشی برای آن قائل نیست و اعتنایی به آن نمی‌کند، افزود: از پیام‌هایی که آمریکایی‌ها می‌دهند، می‌توان فهمید که آن‌ها دنبال مذاکره جدید برای خلق برجام جدید هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه با اقدامات دولتمردان آمریکایی، هیچ اعتماد و اعتباری به سخنان آن‌ها نیست، که بخواهیم وارد گفت‌وگوی دیگری شویم، تاکید کرد: زمانی که انسان عملکرد وکارکرد‌های آمریکایی‌ها را می‌بیند و در جلوی چشم جهانیان گذاشته می‌شود، قطعا به این نتیجه می‌رسد که این کشور قابل اعتماد نیست.

حسینی بوشهری اظهار کرد: عملکرد آمریکایی‌ها برای سایر دولت‌ها واضح است، چون کشوری که برای توافق نامه بین المللی مانند برجام ارزشی قائل نیست و تعهد‌های خود را نادیده می‌گیرد، آیا می‌توان به چنین کشوری در سایر مسائل اعتماد کرد، چون هر توافقی صورت گیرد دوباره همین اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: نگاه عمومی و جدی در سطح بین الملل به بد عهدی، خیانت و مقیدن نبودن آمریکایی‌ها نسبت به قرار دادهایشان وجود دارد و امید است جهانیان به این کارکرد آمریکایی‌ها توجه کنند و این توجه موجب انزوای آن‌ها شود.
ارسال نظرات