خبرهای داغ:
مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین خبر داد:

برداشت نزدیک به سه هزار تن خرما از نخلستان های قصرشیرین

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از برداشت بیش از 2 هزار و 600 تن خرما از نخلستان های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۰۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

  مدیر جهاد کشاورزی قصر شیرین در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  میانگین عملکرد برداشت محصول خرما از نخلستان های قصرشیرین را هفت و نیم تن در هر هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار خرمای این شهرستان با کیفیت بسیار خوب و به صورت بسته بندی های کارتنی و پلاستیکی با وزن 10، پنج و 2 کیلوگرمی به سراسر ایران اسلامی عرضه شده است.

 

مراد محمودیان فر، ارقام خرمای این شهرستان را شامل زاهدی، اشرسی، جعفری، پیارم ، ربی و دیری ذکر کرد و افزود: خرمای اشرسی بومی قصرشیرین دارای 2 نوع خشک و نرم، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است و این رقم تولیدی کشور تنها مختص این منطقه مرزی است.

 

وی اضافه کرد: که به علت شرایط آب و هوایی مطلوب، استفاده از سامانه های نوین آبیاری، استفاده به موقع از کودهای شیمیایی، مبارزه با علف های هرز، نظارت کافی کارشناسان باغبانی، مدیریت در مرحله داشت، کاشت و برداشت و حضور باغداران در کلاس های ترویجی، برداشت خرما امسال در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.

 

محمودیان از برنامه توسعه نخلستان های این شهرستان طی امسال خبر داد و اظهار کرد: از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.

ارسال نظرات