خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور خواستار شد:

جذب حداکثری مردم در هلال احمر برای گسترش فعالیت‌های بشردوستانه

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: با تربیت جوانان و ترویج فرهنگ نوع دوستی و انسانیت در بین آن ها می توان در آینده از وجود داوطلبانی فعال و آگاه بهره برد.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۱۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام معزی در جلسه شورای اداری هلال احمر استان کرمانشاه، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مجموعه خیریه ای است و مطابق نظر رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)، اهداف این جمعیت منطبق بر آموزه های اسلامی است و همین امر سبب می شود که کار در هلال احمر بر اساس ایمان و اعتقاد قلبی باشد.

 

وی با تبیین ظرفیت ها، اهداف و اصول انسان دوستانه جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تکریم و گرامی داشتن انسان ها و همچنین توجه به حفظ کرامت آن ها به ویژه در زمان نیاز از مهم ترین اهداف هلال احمر است.

 

حجت الاسلام معزی با ذکر این نکته که نباید این تکریم بر مبنای ثروت، پست و مقام انسان ها صورت گیرد، افزود: البته امروز در برخی جوامع غیر انسانی اینگونه نگاه ها وجود داردکه باید از آن دوری کرد.

 

نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود به تاکید خداوند بر انفاق در قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت اجتماعی و در راستای کمک به انسان های گرفتار که در جمعیت هلال احمر شکل می گیرد، نوعی انفاق است چرا که سبب رفع درد و گرفتاری درجامعه می شود. 

 

تأکید بر برنامه محور بودن در کلیه امور موضوع دیگری بود که حجت الاسلام معزی به آن اشاره کرد و افزود: فعالیت های منسجم و با برنامه ریزی قبلی می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات موجود در یک مجموعه باشد.

 

وی با بیان اینکه باید در انجام کارها و برنامه ها نگاهی فراگیر، توام با اشراف و بزرگ داشته و از روحیه آینده نگری نیز برخوردار باشیم افزود: برای عملی شدن و به سرانجام رسیدن برنامه های از پیش تعیین شده امکاناتی به صورت امانت در اختیار هر فرد قرار داده شده است که باید حافظ و نگه دار آن باشد.

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت افزایش تعداد داوطلبان در جمعیت هلال احمر به منظور مشارکت آنان در برنامه های عام المنفعه و خداپسندانه گفت: با تربیت جوانان و ترویج فرهنگ نوع دوستی و انسانیت در بین آن ها می توان در آینده از وجود داوطلبانی فعال و آگاه بهره برد.

 

حجت الاسلام معزی با تاکید بر تشکیل کانون های طلاب در سراسر کشور، به نقش ارزنده طلاب در جهت اشاعه فرهنگ های انسان دوستانه و معرفی هلال احمر در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب در سخنرانی ها و اقدامات عملی خود می توانند به عنوان داوطلبانی ارزشمند به تبیین ابعاد مختلف جمعیت هلال احمر بپردازند.

 

حجت الاسلام معزی با تاکید بر این نکته که علاوه بر هدایت و نظارت بر امور جمعیت هلال احمر از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در بیانات و احکام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) افزود: در فصل پنجم برنامه پنج ساله هلال احمر نیز وظیفه نظارت بر حسن انجام برنامه ها به عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه گذاشته شده است.

 

وی یادآوری کرد: وجود ستاد اقامه نماز، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شورای فرهنگی در ساختار تشکیلاتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر می تواند زمینه ساز تحقق و اجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی این نهاد مردمی باشد.

 

حجت الاسلام معزی در پایان با تقدیر از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این نشست، همکاری متقابل دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان و سایر بخش های مجموعه را خواستار شد.

ارسال نظرات