خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

نور امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست

استاد حوزه علمیه قم گفت: نور امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست و هر روز بر شعاع این نور افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۲۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ویژگی‌های روز اربعین اظهار کرد: این روز، روز تحقق اهداف امام حسین (ع) و پیروزی این امام معصوم بر یزید بود.

وی ادامه داد: یزید تصور می‌کرد که با شهادت امام حسین (ع)، یاد و خاطره این امام معصوم در نزد مردم محو می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد، پس از گذشت ۱۴ قرن از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای این امام معصوم عزاداری می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نور امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست و هر روز بر شعاع این نور افزوده می‌شود، بزرگترین شاهد برای این مساله اجتماع میلیون‌ها نفری از مردم در ایام اربعین در کنار حرم امام حسین (ع) است.

حسینی اراکی، حماسه اربعین را یک حماسه باشکوه دانست و تصریح کرد: حماسه اربعین عوامل متعددی دارد و یکی از نشانه‌های مومنین زیارت حرم امام حسین (ع) در اربعین است؛ جابر بن عبدالله انصاری کسی بود که برای نخستین بار قبر امام حسین (ع) را در روز اربعین زیارت کرد.

وی ادامه داد: روایت‌های زیادی در فضیلت زیارت پیاده حرم امام حسین (ع) از ائمه معصومین (ع) به دست ما رسیده است، اراده خداوند بر این تعلق گرفت که همه دل‌های پاک در طول تاریخ به دنبال امام حسین (ع) باشند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم (ص) از امام حسین (ع) به عنوان زینت آسمان‌ها و زمین یاد کرد و این امام معصوم به عنوان کشتی نجات معرفی شده است.

حسینی اراکی با اشاره به ویژگی‌های امام حسین (ع) اظهار کرد: پیامبر (ص) در این خصوص فرمود: امام حسین (ع)، امام خیر، برکت، عزت و فخر است، هر کسی که به دنبال کسب عزت است تا به همه عالم مباهات کند، راهش اتصال به امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: کسی که با امام حسین (ع) در ارتباط باشد، از همه ثروتمندتر است و چنین کسی در روز قیامت فقیر نیست، خداوند امام حسین (ع) را به عنوان محبوب همه عالم معرفی کرده و یکی از جلوه‌های این امام معصوم، هدایت گری و اصلاح امت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در راهپیمایی اربعین اتباع خارجی از کشور‌های مختلف جهان حضور دارند و این راهپیمایی موجب مسلمان شدن برخی از اتباع کشور‌های غربی شده است، مردم در راهپیمایی اربعین به دنبال مادیات نیستند و تنها به عشق امام حسین (ع) این مسیر را پیاده می‌روند.

حسینی اراکی با اشاره به ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین اظهار کرد: در این راهپیمایی شاهد همبستگی مردم هستیم، با پیاده روی اربعین یک ملت و یک تمدن در حال شکل گیری است و باید محبت و دلدادگی به امام حسین (ع) را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است، با انعکاس این پیاده روی همه مردم جهان می‌توانند با امام حسین (ع) آشنا شوند و امام زمان (عج) در روز ظهور خودش را با نام امام حسین (ع) معرفی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: هیچ مکتبی در جهان به حقانیت نهضت امام حسین (ع) نمی‌رسد و ما شیعیان هر چه که داریم به برکت امام حسین (ع) است.
ارسال نظرات