خبرهای داغ:
امام جمعه قم مطرح کرد

حضور میلیون شیفتگان امام حسین (ع) در راهیپمایی اربعین با وجود سانسور رسانه‌های غربی

امام جمعه قم گفت: با وجود سانسور رسانه‌های غربی شاهد حضور گسترده و میلیونی شیفتگان امام حسین (ع) در راهپیمایی اربعین بودیم و همه شرکت کنندگان در این مراسم با شکوه رسانه‌هایی جهانی هستند.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۵۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد به حرکت گسترده در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پایه این حرکت بزرگ زیارت است و این حرکت ارزشمند با هدایت ائمه اطهار و امر الهی تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه در منابع دینی تاکید زیادی بر زیارت معصومین به ویژه حضرت سیدالشهدا شده است، خاطرنشان کرد: در مسیر حرکت مردم شاهد تشکیل ستاد‌ها و موکب‌های مردمی بودیم و همراهی بسیار گسترده‌ای در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این حرکت بزرگ صورت گرفته است.

امام جمعه قم به سانسور اجتماع گسترده عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: با وجود سانسور گسترده این حرکت در رسانه‌های غربی شاهد حضور عاشقان و شیفتگان امام حسین (ع) در این راهیپمایی باشکوه بودیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امام عصر (عج) در عصر ظهور خود را منتقم خون سیدالشهدا (ع) معرفی می‏کنند بیان کرد: در عصر ظهور امام حسین (ع) شخصیتی شناخته شده برای همه جهانیان هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد از اربعین برداشتی صهیونیستی و آمریکایی دارند تاکید کرد: با وجود همه توطئه‌های صهیونیستی، داعشی و وهابی شاهد هستیم که محبت نسبت به سرور و سالار شهیدان هر روز گسترش یافته و کسانی که نتوانستند در پیاده روی اربعین حضور یابند، در شهر‌های خود مسیر‌هایی را راهپیمایی کردند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه امت اسلام و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) از راه و رسم زیارت حسینی دست بر نمی‌دارند تاکید کرد: با هدایت و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای اسلام ناب محمدی و راه و رسم حسینی هرچه بیشتر ترویج خواهد شد.

وی گفت: به دنیایی که در برابر این حرکت ارزنده و در مقابل اسلام، قرآن و عترت به مقابله برخاسته اعلام خواهیم کرد که در مسیر مبارزه با فساد شما از پای نخواهیم نشست.

سعیدی با اشاره به جایگاه جابر نزد پیامبر گرامی اسلام بیان کرد: زیارت اربعین جابر در دوران خفقانی که بنی امیه ایجاد کرده بود بسیار سیاسی و پرخطر بود، ولی او زیارت مخفیانه‌ای نداشت و در آب فرات غسل کرد و همانند حجاج احرام بست و خود را معطر کرد و سپس با گام‌های آهسته به سمت مضجع شریف حضرت حرکت کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت را مورد توجه قرار داد و گفت: از کسانی که در این عرصه خدمت می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی به روز بزرگداشت علامه طباطبایی اشاره و خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی حق بزرگی بر حوزه و دانشگاه داشته و تفسیر المیزان که ایشان به یادگار گذاشت منبعی معتبر برای مفسران است و امروز شاهد هستیم که شاگردان ایشان منشا خیرات و برکات بسیاری هستند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه ایران امروز پرچم مقابله با آمریکا را برافراشته است، تصریح کرد: دشمنی ما با آمریکا، دشمنی با مردم این کشور نیست، بلکه ما به دلیل روح و باور صهیونیستی حاکم بر آمریکا، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ملت در یوم الله ۱۳ آبان خانه جاسوسی را تسخیر کردند و این روز در تاریخ این ملت به نام روز مبارزه با استکبار جهانی به ثبت رسیده است، افزود: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را حتی نوکران خود آن‌ها نیز باور دارند و رفتار آن‌ها با نوکران خودشان نیز موید این مسئله است.
ارسال نظرات