خبرهای داغ:
مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه خبر داد

برگزاري هشتمين دوره مسابقات ملي حفظ و مفاهيم نهج البلاغه

مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه از برگزاری هشتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه اواخر امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۰۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
برگزاري هشتمين دوره مسابقات ملي حفظ و مفاهيم نهج البلاغه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با بیان اینکه فعالیت‌های مؤسسه قرآن و نهج البلاغه در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی ارائه می‌شود اظهار کرد: در بخش آموزشی آموزش تخصصی حفظ قرآن و نهج البلاغه به صورت حضوری، غیر حضوری و تلفنی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به حفظ قرآن بدون محدودیت سنی و تحصیلی می‌توانند ثبت‌نام کنند؛ پس از ثبت‌نام پرونده برای آن‌ها تشکیل می‌شود و به صورت هفتگی از این دوره بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه با اشاره به شرایط شرکت افراد در دوره‌های حفظ نهج البلاغه گفت: کسانی می‌توانند در حفظ نهج‌البلاغه ثبت‌نام کنند که حافظ جزء‌هایی از قرآن باشند.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس حافظان کل قرآن می‌توانند لیسانس رشته علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم بدون محدودیت سنی و تحصیلی دریافت کنند، ولی مشروط به این است که در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث ثبت‌نام و با دانشجویان این رشته رقابت کنند.

رضازاده با بیان اینکه مؤسسه قرآن و نهج البلاغه خدمات آموزشی در این زمینه به حافظان کل قرآن ارائه می‌کند گفت: اگر حافظان در این رقابت علمی امتیاز لازم را کسب کنند به سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی می‌شوند تا در آزمون شفاهی حفظ کل شرکت کنند و پس از قبولی لیسانس رسمی رشته علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ جلد کتاب در زمینه نهج البلاغه و قرآن چاپ شده کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی در زمینه این بخش داشته باشند می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مراجعه کنند.

مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه با اشاره به برگزاری مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه به عنوان فعالیت تبلیغی و ترویجی مؤسسه گفت: تاکنون هفت دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه برگزار شده و در پایان سال جاری هشتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این مسابقات در قالب حفظ کل نهج البلاغه، کل خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها است البته در دو دوره اخیر حفظ کل صحیفه سجادیه نیز به مسابقات نهج‌البلاغ ملحق شده است.
ارسال نظرات