خبرهای داغ:

خانه تاریخی سلامتی‌ها در قم تخریب شد

معاون میراث فرهنگی قم گفت: خانه تاریخی سلامتی‌ها واقع در خیابان باجک، جنب خانه تاریخی یزدان پناه که از نظر معماری و تاریخی ارزش فراوانی داشت، در اقدامی ناگهانی توسط مالک، تخریب شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۸۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
خانه تاریخی سلامتی‌ها در قم تخریب شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، صنایع دستی و گردشگری استان قم، عمار کاووسی گفت: خاته سلامتی‌ها در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۵۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که مالک بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی آن را تخریب کرده است.

وی افزود: انجام یا صدور مجوز هرگونه عملیات اجرایی ساخت و ساز تخریب و نوسازی گواهی پایان کار ساختمان در محدوده بافت تاریخی بدون استعلام و کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممنوع است.

کاووسی گفت: معاونت میراث فرهنگی اقدامی که توسط مالک انجام شده است را یک تخلف محرز می‌داند و موضوع در مراجع قانونی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: خانه سلامتی‌ها از نظر ویژگی‌ها تاریخی، هنری، معماری و فرهنگی بسیار با ارزش بود و در محدوده بافت تاریخی قرار داشت و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده بود.

کاووسی بیان کرد: معاونت میراث فرهنگی مساعدت خود را در تقبل بخشی از هزینه‌های تعمیرات، به مالک اعلام کرده بود که متاسفانه مالک با نادیده گرفتن تذکرات شفاهی و کتبی، در تعطیلی روز اربعین و به بهانه جمع آوری نخاله‌های ساختمانی ملک مجاور، این اثر تاریخی را تخریب کرد.
ارسال نظرات