خبرهای داغ:
ويژه ايام پاياني ماه صفر

برنامه روضه خورشيد از راديو معارف پخش مي‌شود

مدير گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف از پخش برنامه روضه خورشيد ويژه ايام پاياني ماه صفر از حرم امام رضا(ع) خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۶۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیداحمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف ویژه ایام پایانی ماه صفر از حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: روضه خورشید از جمله برنامه‌های رادیو معارف ویژه ایام پایانی ماه صفر بوده که از 26 تا 28 آبان امسال ساعت 8:30 پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محمد جواد محمدی به عنوان مجری و روح الله اسماعیلی به عنوان تهیه‌کننده این برنامه است و  حجت‌الاسلام دکتر عبدالهادی مسعودی خمینی و کارشناسان و مسؤولان آستان قدس رضوی به عنوان کارشناسان این برنامه هستند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با بیان اینکه برنامه روضه خورشید در زمینه افزایش شناخت مخاطبان ویژه مناسبت‌های پایان ماه صفر تولید شده است گفت: در این برنامه آیه مودت برای مخاطبان شرح داده می‌شود و مباحثی درباره مزد رسالت پیامبر اکرم(ص) و علت قرار دادن مودت فی القربی برای اجر و پاداش پیامبر تبیین خواهد شد.

وی عنوان کرد:‌ تفاوت‌های محبت و مودت، آثار مودت اهل بیت(ع)، اهمیت پرداخت پاداش رسالت و چگونگی پرداخت اجر رسالت پیامبر اکرم(ص) از دیگر محورهای این برنامه است و در بخشی دیگر مباحثی در زمینه ظلم و ستم به اهل بیت(ع) متناسب با هر مناسبت ایام پایانی ماه صفر تبیین می‌شود.

محمودی یادآور شد: شناخت امام و معرفت‌افزایی، احادیث و سیره اهل بیت(ع) از دیگر مباحث این برنامه است و سبک زندگی اهل بیت(ع) آموزش داده خواهد شد و فهم دین از مسیر و روش امامان مطرح می‌شود.

وی از تولید برنامه غریبانه خبر داد و افزود:‌ این برنامه از 25 تا 27 آبان امسال از ساعت 19:15 تا 20:50 پخش می‌شود عوامل این برنامه مانند برنامه روضه خورشید هستند که جایگاه حدیث ثقلین برای مخاطبان بیان می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: سند، پیام و مفهوم حدیث ثقلین در این برنامه بیان می‌شود و پیام‌های این حدیث در قالب پیروی از قرآن و اهل بیت(ع)، جدا نشدن قرآن و عترت از یکدیگر، ارتباط قرآن و عترت در عالم معنا و دنیا و چگونگی رفتار مسلمانان پس از رسول خدا(ص) با حدیث ثقلین در روز نخست این برنامه در دستور کار است.

وی با اشاره به موضوعات روزهای دوم و سوم برنامه غریبانه گفت: مصائب امام حسن مجتبی(ع)، خطبه امام در روز صلح و آثار صلح امام حسن(ع) در روز دوم برنامه بیان و در روز سوم این برنامه به برخورد زمامداران و مردم با امام رضا(ع) پرداخته و مباحثی در زمینه سفارش پیامبر به حدیث ثقلین مطرح می‌شود.

ارسال نظرات