خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

لغو کلیه اعمال جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان های اصفهان/ آمادگی پذیرش مصدومان زلزله از فرودگاه تا بیمارستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: کلیه اعمال جراحی الکتیو و غیر اورژانسی روز دوشنبه، برای حفظ آمادگی لغو شدند و همچنین اقدام لازم برای اعزام تیم پزشکی به منظور استقرار در فرودگاه، تریاژ بیماران و مدیریت توزیع بیماران انجام شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۰۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، کیانوش جهانپور، تصریح کرد: با توجه به زلزله ای که در نزدیکی مرزهای غربی کشور اتفاق افتاد و در برخی شهرهای  استان اصفهان هم احساس شد، از همان دقایق اولیه کلیه پایگاه های اورژانس در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند و در این باره آمادگی خوبی در پرسنل اورژانس استان اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: همان طور که از قبل اعلام شد، کلیه مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها آمادگی کامل دارند تا مصدومان سایر استان ها را پذیرش کنند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: در همین رابطه ناوگان آمبولانس های پیش بیمارستانی برای انتقال مصدومان احتمالی از فرودگاه به مراکز درمانی سراسر استان در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی هستند.

جهانپور خاطر نشان کرد: این دانشگاه در همان دقایق اولیه زلزله آمادگی خود را اعلام کرد و جزء نخستین استان هایی بودیم که وارد عمل شدیم و در همان ساعات اولیه، آمبولانس های بنز اسپرینتر خود را به کرمانشاه اعزام کردیم.

این مسئول تصریح کرد: در بخش اقدام های بیمارستانی هم تیم مدیریت بحران تشکیل شد و هماهنگی با ستادهای مدیریت بحران استان های درگیر زلزله در دستور کار قرار گرفت.

* هماهنگی ستاد هدایت اصفهان با مرکز مدیریت بحران قطب کشور

وی همچنین از هماهنگی ستاد هدایت اصفهان، با ستاد هدایت های دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به منظور پوشش های درمانی احتمالی با توجه به معین بودن استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی با ستاد هدایت های زنجیره قطب شامل شهرکرد، کاشان و یزد برای پوشش امدادی در صورت حادثه احتمالی در اصفهان، هماهنگی با مدیران مراکز درمانی سطح شهر اصفهان به منظور آماده باش کامل انجام شده است.

جهانپور گفت: کلیه اعمال جراحی الکتیو و غیر اورژانسی روز دوشنبه برای حفظ آمادگی لغو شدند و همچنین اقدام لازم برای اعزام تیم پزشکی و استقرار در فرودگاه به منظور تریاژ بیماران و مدیریت توزیع بیماران هم اجرایی شد.

به گفته وی، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در مجموعه ستاد هدایت در حال هماهنگی با مراکز درمانی برای ثبت نام و اعزام تیم پیرا پزشکی تا ترتیب اعزام آن ها به مراکز درمانی مناطق زلزله زده فراهم شود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، اعلام کرد: تا این لحظه هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تمام تجهیزات مورد نیاز و 20 تکنسین و کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان، به استان کرمانشاه، اعزام شده است.

جهانپور، خاطر نشان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شب گذشته به مدیران مراکز درمانی و بیمارستان ها ابلاغ کرد که ضمن آمادگی برای پذیرش مصدومان زلزله استان کرمانشاه، نسبت به آزاد سازی داوطلبان پرستار با هماهنگی ستاد هدایت استان اقدام کنند.

به گفته وی، 65 نفر تیم شامل؛ مرکز آموزشی درمانی کاشانی پنج نفر پیراپزشک، مرکز امام خمینی(ره) فلاورجان سه نفر پیراپزشک، مرکز نور و حضرت علی اصغر پنج نفر پیراپزشک، مرکز شهید منتظری نجف آباد، شش نفر پیراپزشک و دو نفر پزشک، مرکز درمانی امین پنج نفر پیراپزشک و یک نفر پزشک، مرکز امیرالمؤمنین(ع) و صاحب الزمان(عج) شهرضا پنج نفر پیراپزشک، مرکز امام خمینی(ره) جرقویه یک نفر پیراپزشک، مرکز درمانی فارابی شش نفر پیراپزشک، مرکز الزهرا(س) شش نفر پیراپزشک، مرکز امام موسی کاظم(ع)چهار نفر پیراپزشک، مرکز شهید چمران چهار نفر پیراپزشک و مرکز اشرفی شش نفر پیراپزشک برای امداد به این حادثه تأمین شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار