خبرهای داغ:
معاون بین الملل کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی

عشق به اهل بیت(ع) مخصوص شیعیان نیست

معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: داعشی‌ها علاوه بر شیعیان با اهل سنت و حتی مسیحیان نیز دشمنی دارند و تیغ حملات آنها گریبان پیروان دیگر ادیان را هم گرفته است.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۰۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو با بیان اینکه اهل سنت نیز مانند شیعیان محّب اهل‌بیت(ع) هستند گفت: آنچه که تا به امروز لمس کردیم نشان دهنده این بوده است که اهل سنت نیز محب و دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند و براساس گواه تاریخ بسیاری از علما و بزرگان اهل سنت بدون واسطه یا با واسطه از شاگردان مکتب امام صادق(ع) بودند و همه این‌ها نشان‌ دهنده محبت اهل‌سنت نسبت به اهل‌بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه محبت و مودت نسبت به اهل‌ بیت(ع) مختص به شیعیان نیست افزود: اهل سنت و حتی پیروان دیگر مذاهب نیز به امام حسین(ع) عشق می‌ورزند و حضور بسیاری از برادران اهل سنت و همچنین پیروان دیگر مذاهب مانند مسیحیان در پیاده روی بزرگ اربعین گواهی بر این مدعی است که عشق به اهل بیت(ع) مختص به شیعیان نیست.
معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با بیان اینکه ریشه تفکر تکفیری به ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: تفکر تکفیری توسط عربستان حمایت شد و در حال حاضر نیز عربستان حامی معنوی جریان‌های تکفیری است، چراکه بسیاری از این افراد در عربستان آموزش می‌بینند و این تفکرات و عقاید انحرافی را فرا می‌گیرند.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ، مرام و مسلک داعش به هیچ عنوان با اسلام همخوانی ندارد تاکید کرد: داعش، هر کسی را به جز خود کافر می‌پندارد؛ بنا بر این داعشی‌ها علاوه بر شیعیان با اهل سنت و حتی مسیحیان نیز دشمنی دارند و تیغ حملات آنها از مسلمانان فراتر رفته و گریبان پیروان دیگر ادیان را هم گرفته است؛ اکنون بسیاری از مسیحیان در عراق و مکان‌های دیگر از داعش ضربه می‌خورند به‌طوری که بسیاری از کلیساهای مسیحیان در عراق، سوریه و لبنان توسط این گروه از بین می‌روند.
خوشخو با بیان اینکه نخستین هدف تشکیل داعش ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی بود، گفت: داعش به هیچ عنوان با اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، اهل بیت(ع)، خلفای ثلاثه، راشدین، تابعه، صاحبه و غیره ارتباطی ندارد.

ارسال نظرات