خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه نانواهای استان اصفهان:

فقط استان‌های خوزستان، گلستان و فارس گندم مرغوب دارند

رئیس اتحادیه نانواهای استان اصفهان بیان اینکه تنها استان‌های خوزستان، گلستان و فارس گندم مرغوب دارند، گفت: در سال هایی که مانند امسال مجبور به استفاده از گندم تولید داخل هستیم آرد ضعیف است و نان مرغوب نمی توانیم تولید کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۷۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  محمدرضا خواجه چهارشنبه شب در نخستین همایش استانی روز ملی نان که در اتاق اصناف قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد از مردم ایران بیماری دیابت و بیش از 50 درصد مردم کشور از مشکل چاقی رنج می‌برند، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های به دلیل حذف سبوس و فیبر به وجود می‌آید و در گذشته 40 درصد نان مصرفی مردم نان سنگک بوده ولی امروزه این میزان به 15 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تنها استان‌های خوزستان، گلستان و فارس گندم مرغوب دارند، عنوان کرد: در سال هایی که مانند امسال مجبور به استفاده از گندم تولید داخل هستیم آرد ضعیف است و نان مرغوب نمی توانیم تولید کنیم.

رئیس اتحادیه نانواهای استان اصفهان با اشاره به اینکه مصرف بهبود کننده‌ها 20 درصد در افزایش کیفیت نان تاثیر دارد، مطرح کرد: ضایعات نان در سطح کشور 30 درصد است و هدف اصلی اتحادیه‌های نانوایی کاهش این عدد و به حداقل رساندن آن است.

وی با بیان اینکه اگر حق نانوا را بخوریم نان مرغوب نمی‌خوریم، خاطرنشان کرد: در اتحادیه‌های نانوایی باید منافع مردم و نانواها و همچنین دغدغه‌های دولت در نظر گرفته شود و تا بتوانیم به یک تعامل مشترک میان دولت و نانواها برسیم.

ارسال نظرات