خبرهای داغ:
رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه قم:

عقل‌محوری سخن پیامبر اکرم(ص) سبب گسترش اسلام شد

رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه قم گفت: عقل‌محوری و علمی بودن سخن پیامبر اکرم(ص) سبب نفوذ دین آسمانی شد همچنین ادبیات دعوت پیامبر اکرم(ص) هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌‌کرد.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۷۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) از بدو تولد انواع مشکلات را تحمل کردند و پس از شکل‌گیری شخصیت ممتاز و شایستگی‌های لازم در سن 40 سالگی به مقام رسالت و نبوت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان انسانی نخبه، مبارز در راه ظلم و برخوردار از رسم جوانمردی بودند و دعوت جهانی خود را از خانواده خود و ساکنان مکه شروع کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با وجود مخالفت‌ها و کارشکنی‌های فراوان از سوی همشهریان و خویشاوندان وابسته به خود هرگز دست از تلاش و کوشش برنداشتند گفت: رسول خدا(ص) به عنوان هدف والای خود در زمینه رسیدن به کمالات و رساندن بشریت به کمال مطلوب به عنوان بندگی خداوند گام‌های بلندی برداشتند.

وی عنوان کرد: حضرت با وجود موانع متعدد جامعه را برای پذیرش حق و تعظیم در برابر خالق بی‌همتا آماده کردند و از همان روزهای نخست که مردم را به اطاعت الهی فرامی‌خواندند مبارزه با ظلم و ستم را سرلوحه دعوت‌های خود قرار داده بودند.

واعظ موسوی با بیان اینکه دشمنان و مخالفان پیامبر اکرم(ص) به عنوان زورگویان زمان با استفاده از ابزارهای مالی و انسانی درصدد به هم ریختن وضعیت جامعه بودند گفت: آنها تلاش می‌کردند تا از رسیدن فریاد حق‌طلبی و حق‌خواهی پیامبر اکرم(ص) به دیگر افراد جلوگیری کنند ولی فعالیت‌های شبانه‌روزی پیامبر اکرم(ص) و تازه مسلمانان از یک طرف و لطف الهی از سوی دیگر سبب شد تا ایشان بتوانند این رسالت را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی عنوان کرد: گرفتاری‌های پیامبر اکرم(ص) نه تنها خللی در اراده ایشان ایجاد نمی‌کرد بلکه ایشان را در پیمودن مسیر و رسیدن به مقصد مصمم‌تر می‌کرد. رسول خدا(ص) در برخورد با مخالفان لجوج در مدینه بارها به زحمت افتادند ولی هرگز شکایت نکردند و همواره خیر و صلاح دوستان و حتی دشمنان را از درگاه خداوند خواستار بودند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیشرفت چشمگیر پیامبر اکرم(ص) در دوران کوتاه مدیون حسن خلق و رفتار محبت‌آمیز ایشان بود گفت: رسول خدا(ص) به وسیله رفتار نیکو توانستند در محیط حجاز به خوبی تأثیرگذاری داشته باشند.

 وی یادآور شد: دعوت پیامبر اکرم(ص) با عقل و خرد سازگاری داشت بر همین اساس به دعوت به معروف و نهی از منکر پرداختند.

واعظ موسوی خاطرنشان کرد: عقل‌محوری و علمی بودن سخن پیامبر اکرم(ص) سبب نفوذ دین آسمانی شد همچنین ادبیات دعوت پیامبر اکرم(ص) هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌‌کرد.

ارسال نظرات