خبرهای داغ:
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

وجود تفکر بسیجی باعث نمونه شدن هر مسجدی می شود

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: وجود تفکر بسیجی در اداره هر مسجد و بقعه ای که وجود داشته باشد می تواند آن را نمونه کند.
کد خبر: ۸۹۴۹۹۷۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در جمع بسیجیان فردوس گفت: وجود تفکر بسیجی در اداره هر مسجد و بقعه ای که وجود داشته باشد می تواند آن را نمونه کند .

هاشمی همچنین با اشاره به اهمیت وقف گفت: وقف برای رفع چالش های مردم واجتماع است وقف بایدکمک کار دولت باشد چرا که رفع چالش ها تنها از عهده دولت بر نمی آید.

مدیر کل اداره اوقاف از مردم خواست تا به وقف های جدید روی بیاورند وگفت: امروزه تمامی فناوری ها؛ علوم جدید؛ پژوهش ها؛ تکنولوژی ها نیازمند وقف های جدید هستند.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه فردوس نیز گفت: وقف در قرآن باقیات و صالحات است و سیره ائمه معصومین در این رابطه شنیدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی از 6 وقف جدید خبرداد و گفت: وقف یک باب منزل مسکونی و قسمتی از یک منزل مسکونی, وقف زمین و2 جرب زمین و یک مغازه از جمله وقف های جدیدی است که در فردوس صورت گرفته است.

روحانیون قرارگاه فرهنگی مساجد را فعال کنند.

محمودی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درسپاه فردوس نیز در این همایش گفت: روحانیون به عنوان پدر روحانی محله و به عنوان متولیان مساجد وظیفه بسیج عمومی را خوب برعهده گرفته اند.

ماشاالله محمودی در ادامه تاکید کرد: از بدو تاسیس انقلاب رابطه تنگاتنگی بین بسیج و روحانی بوده است که این رابطه توانسته موجبات مسجد محوری را فراهم کند لذا از روحانیون مساجد باید  قرارگاه های فرهنگی مساجد را فعال کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد باید در تمام عرصه های نیاز های جوان و پیر را برطرف کند وچشم مردم باید به مسجد باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس راه‌اندازی میز خدمت به صورت تخصصی در مساجد با حضور مسئولان و راه‌اندازی گشت‌های محله محور در راستای امنیت بیشتر شهرها توسط بسیجیان که به طور مستمر ادامه خواهد داشت را از جمله مهمترین برنامه‌های هفته بسیج برشمرد و افزود: همه مردم باید در کمک رسانی و بازسازی روستای زلزله زده شیخ سله کرمانشاه که به استان خراسان جنوبی محول شده همت کنند و در آینده نزدیگ گروه های جهادی بسیجیان به این مناطق اعزام می شوند .

مسجد تراز انقلاب یعنی مسجد مدافع ولایت

امام جمعه موقت فردوس حجت الاسلام والمسلمین شهریاری نیز گفت: مسجد تراز انقلابی یعنی مسجدی که برای دفاع از ولایت و اهل بیت و نیاز های مردم اقدام کند.

شهریاری پایگاه های بسیج را دیده بان و یار امام جماعت دانست و گفت: کانون های فرهنگی و پایگاه های مساجد باید یار وبال امام جماعت باشند و وتمام برنامه های اینها باید از دید امام جماعت بگذرد.

وی افتتاح صندوق های قرض الحسنه , تشکیل گروه های جهادی, اقدام به امرورزش را از جمله کار هایی عنوان کرد که میتواند در جهت رفع نیاز های مادی و معنوی به جوانان کمک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها