خبرهای داغ:
مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه گرگان:

پرداخت 250 میلیون تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی در سال جاری/ 50 نفر وارد چرخه اقتصادی شدند

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان گرگان گفت: در سال جاری 350 میلیون تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی پرداخت شده است و از طریق طرح مشاوره اقتصاد بدون تسهیلات برای 50 نفر شغل ایجاد کردیم و این افراد وارد چرخه اقتصادی شدند.
کد خبر: ۸۹۵۰۸۲۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان،  سلمان گرزین عصر امروز در جریان تور رسانه‎ای به منظور بازدید از طرح‎های اقتصاد مقاومتی شهرستان گرگان و حومه برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری برای دستیابی به استقلال اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در سال 1395 اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 550 میلیون تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی به متقاضیان پرداخت شد اما رویکرد بسیج سازندگی در سال 1396 تغییر پیدا کرد و با اولویت مشاغل بدون تسهیلات وارد میدان شده است و از طریق مشاوره‎های اقتصادی برای ایجاد اشتغال پایدار برنامه‎های منسجم ارائه کرده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان گرگان افزود: در سال جاری 350 میلیون تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی پرداخت شده است و از طریق طرح مشاوره اقتصاد بدون تسهیلات برای 50 نفر شغل ایجاد کردیم و این افراد وارد چرخه اقتصادی شدند.

گرزین با بیان اینکه پرورش شترمرغ یکی از عرصه‎های اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: پرورش شترمرغ به ندرت در سطح شهرستان انجام می‎گیرد در این صنعت تعدادی از بسیجیان با اخذ تسهیلات بسیج سازندگی مبادرت به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم کردند.

وی گفت: پرورش ماهیان گرمابی، تولید آجیل و خشکبار از عرصه‎های دیگری است که امروز مورد بازدید فعالان رسانه استان قرار گرفت.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان گرگان از فعالان عرصه خبر و رسانه خواست تا در معرفی الگوهای اقتصادمقاومتی بیشتر تلاش کنند و افزود: هر چه در این زمینه الگوهای برتر معرفی به جامعه شوند خروجی بهتری خواهیم گرفت، مردم باید نقش خود را در اقتصاد پیدا کنند.

گرزین با بیان اینکه هفته بسیج با شعار محوری «بسیج مظهر مردمسالاری دینی است» از 29 آبان کلید خورد، ابراز کرد: باید نقش بسیج را در دفاع همه‎جانبه و در عرصه‎های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... برای جامعه تبیین کنیم.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ انقلابی‎گری در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر این مولفه در جامعه گفتمان غالب شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان گرگان با اشاره به مردمی بودن برنامه‎های بسیج بیان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج یکی از برنامه‎های محوری است که فعالیت‎های فعالان اقتصادی در عرصه اقتصاد مقاومتی به مدت یک هفته به نمایش می‎گذارد و فرصتی برای معرفی ظرفیت‎های بسیج است.

گرزین گفت: محرومیت‎زدایی، رسیدگی به حال محرومان، تجلیل از جهادگران و فعالان اقتصادی بسیجی از دیگر برنامه‎های بسیج سازندگی در هفته بسیج است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها