خبرهای داغ:
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

پروژه ایران هراسی توسط استکبار در دنیا کلید خورده است/ از نظر دانش فنی و تجهیزات خودکفا هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه شکل تهدید نسبت به اول جنگ تغییر کرده است، ادامه داد: امروز جبهه جدیدی تحت عنوان مبارزه با استکبار جهانی و پروژه ایران هراسی دشمن باز شده است.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۳۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، امیر دریادار حسین خانزاده ظهر امروز پس از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان اظهار کرد: 7 آذر توسط مقام معظم رهبری، به نام نیروی دریایی نامگذاری شده و علت آن هم این است که در شصت و هفتمین روز جنگ و آغاز حمله کشور بعثی عراق، نیرو دریایی موفق شد در همان ابتدا، نیروی دریایی دشمن بعثی را منهدم کند به طوری پس از آن در هیچ دریایی تاکنون ظاهر نشده اند.

وی ادامه داد: در شرایطی رژیم بعث به ما حمله کرد که تصور می کردند توانمندی نیروهای مسلح ما آمادگی لازم را برای پاسخگویی ندارد اما تاریخ نشان داد غیرت و مردانگی مردم و نیروهای مسلح ما توانمندتر بودند و سیلی محکمی از جانب ما خوردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه خرمشهر در زمان پیروزی انقلاب یکی از دو بندر مهم کشور بود ، ابراز کرد: بخش قابل توجهی از مایحتاج کشور از طریق واردات بندر خرمشهر انجام می‌گرفت.

خانزادی بیان کرد: اگر خرمشهر به تصرف دشمن درمی‌آمد به سرعت چرخه اقتصادی کشورمان فلج می شد و امکان مقاومت در برابر  حمله سراسری دشمن را نداشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه دشمن خیال می‌کرد بندر آبادان را تصرف کرده و صادرات نفت ایران را می‌تواند متوقف کند، گفت: تکاوران نیروی دریایی به مدت 34 روز در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند و راهبرد دشمن بعثی برای حمله گسترده و پیروزی سریع با شکست مواجه شد.

خانزادی با بیان اینکه شکل تهدید نسبت به اول جنگ تغییر کرده است، ادامه داد: امروز جبهه جدیدی تحت عنوان مبارزه با استکبار جهانی و پروژه ایران هراسی دشمن باز شده است.

وی اضافه کرد: کشور و نیروی دریایی ما با وجود همه تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی همچنان سرپای خود ایستاده است و توانایی این را دارد از حاکمیت و مرزهای خود دفاع کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این توانایی ها برای ملت های جهان الهام بخش است زیرا با تمام تحریم ها با قدرت در دریا حضور داریم.

خانزادی با تاکید بر اینکه جلوی ضربه زدن دشمن به اقتصاد کشور گرفته شد، اظهار کرد: موضوع شکست حصر آبادان به طور کامل از طریق دریا انجام شد، نیروی دریایی با این حساب سهم بسزایی در تمامی عملیات‌ها داشت.

وی گفت: نیروی دریایی با انهدام دو سکوی نفتی مهم رژیم بعث در روز هفتم تیر که تنها 67 روز از جنگ گذشته بود، در این شرایط نه تنها غافلگیر نشدیم بلکه توانستیم به پیروزی کامل برسیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ابراز کرد: بعد از اینکه نیروی دریایی دشمن به طور کامل با ضربه مواجه شد تصمیم گرفتند با حمله به ناوگان تجاری ما اقتصاد کشور را فلج کنند اما به واسطه اسکورت کاروان نیروی دریایی ارتش این ترفند دشمن نیز با شکست مواجه شد بالغ بر 10هزار کشتی اسکورت شدند و با سلامتی به سرانجام رسیدند.

خانزادی با بیان اینکه حدود 300 میلیون تن کالای اساسی در آن زمان توسط نیروهای دریایی ارتش اسکورت شد، گفت: این مهم سبب شد اقتصاد کشور در ابتدای جنگ نجات پیدا کند و دومین رویکرد دشمن به مقصود نرسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در سال 1386 بیان فرمودند برهه‌هایی از این هشت سال برهه‌های نیروی دریایی بود و این روز تاریخی روز هنرنمایی نیروی دریایی نام گرفت، همه چیز ما به نفت متکی بود، نیروی دریایی با اسکورت آن نفتکش‌ها هنرنمایی خود را نشان دادند.

خانزادی با بیان اینکه بالغ بر 90 درصد صادرات از طریق دریا انجام می‌شود، ابراز کرد: 93 وادرات نیز از طریق دریاست بالغ بر 50 ناو را در مناطق دریایی دریاهای آزاد اعزام کردیم حملات متعددی از سمت دزدان دریایی اتفاق افتاد اما ما همچنان در دریا ماندیم و بر این عهد هستیم که امنیت مرزهای آبی را تامین کنیم.

وی با ابراز اینکه مرز امکان تولید ملی امکان افزایش بیشتر ندارد، تصریح کرد: آنها از دریا برای افزایش مرز و بهره وری تولید خود استفاده می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه تغییر در راه است، گفت: استان گلستان می‌تواند بخشی از این تغییر باشد دریا مهمترین درگاه ارتباطی برای تعامل با بیرون قرار می‌دهیم نقطه اتصال ما به دریاست این می‌تواند ارزش افزوده چند برابری داشته باشد.

خانزادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صرف حضور در دریا قدرت است، اظهار کرد: نیروی دریایی بعد از دفاع مقدس کار ساخت و سازندگی را آغاز کرد تعداد زیادی شناور بدست نیروهای ما با بالاترین سطح فناوری ساخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده یک ناوگان قدرتمند در دریای خزر استقرار یابد که یک ناو جدید با ویژگی‌های جدید و سرعت بیشتر و ماندگاری بالاتر به این ناوگان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها