خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب:

جوهره وجودی بسیج با خدمت به خلق عجین شده است

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب با بیان اینکه امداد رسانی پاسداران سپاه به مردم زلزله زده ادامه دارد، گفت:هرروزی که در آن به مردم خدمتی شده باشد روز بسیج است و هیچ نعمتی بالاتر از فرصت خدمت کردن به مردم نیست.
کد خبر: ۸۹۵۳۸۶۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

سرهنگ پاسدارنجفعلی کرمی درگفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه زلزله در سرپل ذهاب اظهار داشت: هرروزی که در آن به مردم خدمتی شده باشد روز بسیج است و هیچ نعمتی بالاتر از فرصت خدمت کردن به مردم نیست.

 

وی افزود: درساعات اولیه پس از وقوع فاجعه زلزله در شهرستان سرپل ذهاب پاسداران سپاه ناحیه با فراخوانی که داده شده در کمترین زمان ممکن در محل ناحیه جمع شدند و به همراه دیگر نیروهای بسیجی و بازنشستگان در قالب تیم های مختلف سازماندهی شدند و به جهت خارج کردن مصدومین اززیرآوارو انتقال به مراکز درمانی به محل های حادثه اعزام شدند.

 

وی بیان داشت: به جهت اینکه ماموریت سپاه درستاد بحران در اولویت است، با همکاری فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و اعزام نیروهای پاسدار و بسیجیان از شهرستان های همجواربه روستاهای از دشت ذهاب،پشت تنگ و سرقلعه و جگیران امدادرسانی ادامه یافت.

 

فرماندهی سپاه ناحیه سرپل ذهاب تصریح کرد: اقدام به توزیع مواد غذایی، چادرو مایحتاج مورد نیاز آسیب دیدگان درحوزه های مقاومت روستائیان و شهرستان براساس برنامه ریزی و فراخوانی گردان های بیت المقدس و گردان های عاشورا از دیگر اقدامات شایسته نیروهای پاسدار و بسیجی بود که با کمک خود مردم، کمک های مردمی که از سراسر ایران اسلامی آمده بود توزیع شد.

 

وی بااشاره به ادامه دادن کمک رسانی نیروهای پاسدارو بسیجی در مناطق زلزله زده خاطرنشان شد: با توجه به حجم بالای کمک های مردمی و امکان فاسد شدن مواد غذایی مازادجمع آوری شده، در یک مکان مناسب اقلام مازاد دپو شد و اکنون اقلام بسته بندی شده بین روستائیان آسیب دیده و چادرهای اسکان داده شده با احترام کامل توزیع می شود و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.

 

کرمی با بیان اینکه برنامه های مناسبی برای خدمات رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان زلزله زده صورت گرفته، ادامه داد:خودرویی از طریق سپاه کل تهران تحت عنوان بسیج آفتاب با امکانات ال ای دی بزرگ وبسته های اسباب بازی به همراه تیمی ازهنرمندان ویک روحانی برنامه های متنوعی جهت بالابردن روحیه آسیب دیده بچه های مناطق زلزله زده اجرا می کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه با اشاره به بحث امداد ونجات و بهداشت افزود: بسیج جامع زنان شهرستان با فراخوانی خواهران بسیجی اقدام به توزیع اقلام مورد نیاز زنان زلزله زده نموده و با مراجعه به درب چادرها و دلجویی با آنها خدمات رسانی مناسبی صورت گرفت.

 

وی افزود: در همان روزهای اولیه حادثه، به همت معاونت بهداشت و درمان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و بهداری غرب و سپاه های استان از سراسرکشور،آمبولانس های زیادی به همراه تیمی متشکل از یک پزشک یار، پرستارو پزشک عمومی به منطقه  زلزله زده اعزام وبیماران سرپایی را ویزیت می کنند و در صورت وخیم بودن حال بیمار اقدام به اعزام به 2 بیمارستان صحرایی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرپل ذهاب مستقر شده است می شود.

 

ایشان در پایان به مهمترین ماحیتاج مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و برودت هوا و بروز سیل، برای اسکان موقت زلزله زدگان و تهیه کانکس نیاز به کمک های مالی مردم نوعدوست سراسر ایران اسلامی هستیم و همچنین وسایل گرمایشی چراغ والور وهیتر برقی، پتو و لباس گرم ،نایلون جهت پوشاندن چادرهای اسکان و داروهای سرماخوردگی نیاز مبرم منطقه می باشد.

 

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که تاکنون  ۳۸۸ نفر کشته و(۲ نفر مجهول الهویه) داشته است.

ارسال نظرات