مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله خبر داد

اجرای طرح تربیت مربی سواد رسانه‌ای در استان مرکزی

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی از اجرای طرح تربیت مربی سواد رسانه‌ای در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۱۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

سرهنگ پاسدار محمدتقی امینی مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ از برگزاری همایش«تعلیم، تربیت و سواد رسانه» ویژه معلمین و نمایندگان انجمن‌های اولیاء و مربیان در اراک خبر داد و گفت: این همایش صبح روز سه شنبه 9 آذرماه و با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی برگزاری این همایش را گامی در راستای افزایش سطح سواد رسانه دانست و گفت: بحث سواد رسانه‌ای تنها یم مسئله علمی، آکادمی و دانشگاهی نیست بلکه این مهم یک موضوع کاربردی است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: سواد رسانه‌ای نقش انکارناپذیری در تشخیص افراد نسبت به مطالب مفید و غیر مفید و همچنین درست و غلط بودن محتوای رسانه‌ها دارد.

سرهنگ پاسدار امینی مصون سازی در فضای مجازی را هدف اصلی افزایش سواد رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم که با ارائه این آموزش‌ها، و ارتقاء مهارت و سواد رسانه‌ای شرکت‌کنندگان از انان به عنوان مربیان سواد رسانه‌ای بهره بگیریم.

وی سواد رسانه‌ای را به‌مثابه سپری در برابر هجمه فرهنگی دشمنان و از نیازهای اصلی جامعه امروز دانست و افزود: سطح سواد رسانه‌ای یک جامعه، مهم‌ترین عاملی است که افراد را در مواجهه با رسانه‌ها در حالت انتخاب یا انفعال قرار می‌دهد. 

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه 400 شرکت کننده در اولین همایش سواد رسانه‌ای حضور داشتند، خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ همه جانبه فکری، فرهنگی، هویتی و اخلاقی است و نباید در عرصه فضای مجازی نباید در این عرصه فریب دشمن را خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات