خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه:

وحدت تعامل مشترک گروه های مختلف در راستای هدف مشترک می باشد

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه گفت: وحدت تعامل مشترک گروه های مختلف در راستای هدف مشترک می باشد.
کد خبر: ۸۹۵۶۲۶۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

حجت السالام تیشه کنی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و فرارسیدن هفته وحدت به بیان مسائلی پیرامون وحدت بین شیعه و سنی پرداخت واظهار داشت:وحدت یک معنای لغوی دارد و یک معنای اصطلاحی. در لغت به این معنا می باشد که وحدت تعامل مشترک گروه های مختلف در راستای هدف مشترک می باشد. ممکن است این گروه ها تفکرات مختلف و قومیت های مختلف باشند و اشتراکی نداشته باشند اما برای رسیدن به آن منفعت مشترک کنار یکدیگر جمع شده باشند. مثل اتحاد کشورهای متحدین بر علیه کشورهای متفقین در جنگ جهانی دوم که اینها نه سیاست شان باهم همخوانی داشت و نه تفکرشان. معنای لغوی قاصر است و نمی توان آن را در وحدت اسلامی بکار برد. زیرا در وحدت درواقع این گروه هایی که می خواهند باهم تعامل سازنده مشترکی داشته باشند از یک مبدا نشات گرفتند و مبدا آنها یکی است همانگونه که در اسلام ذکر شده است. ایمان به خدا و انزجار از ستمکاران حبل الله است در رابطه با معنای اصطلاحی قرآن کریم می فرماید: "و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" و در جای دیگری از قرآن کریم می فرماید: "و من یکفر باالطاغوت و یومن باالله فقد استمسک باالعروه الوثقی". یعنی تمام حبل الله که ما باید به آن تمسک کنیم این است که به خدا ایمان داشته باشیم و از سمتکاران بیزاری بجوییم که معنایش تعامل سازنده باهم و ایستادگی در مقابل طاغوت است.

 

وی افزود: ضرورت وحدت اسلامی که مرحوم امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)می فرمایند، در واقع اشاره به آیه کریمه ای است که می فرماید: "واعدوا لهم ما استطعم من قوه..." در رابطه با مصداق قوت، مفسرین، آراء مختلفی بیان کردند ولی چون کلمه قوه به صورت نکره بکار برده شده است افاده عموم می کند. یعنی شامل هر چیزی باعث قدرت مسلمانان باشد می شود؛ الا اینکه ضرر عامیانه داشته باشد. مثل سلاح هسته ای. وحدت اسلامی هم اگر تحقق پیدا کند یکی از مصادیق قوت است. لذا اگر تمام مسلمانان به این آیه عمل می کردند امروز شاهد مظلوم واقع شدنشان نبودیم.

 

وی بیان کرد: مفهوم وحدت حتی می تواند در مراتب بالاتر هم باشد. یک خاطره ای هم در خصوص وحدت از یکی از مراجع عظام تقلید عرض می کنم که مرحوم پدرم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد(حمید) سیاحی برای من نقل کردند. یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری از ابوی بنده تقاضا کردند که با مراجع دیداری داشته باشند و مقرر شد که این آقا با آن مرجع عالیقدر که به رحمت خدا رفتند دیدار کنند. وقتی این کاندیدای ریاست جمهوری از آن مرجع عالیقدر توصیه خواستند ایشان در پاسخ فرمودند: "اگر شما می خواهید خدمت کنید همّ و غمتان باید خدمت به انسانیت باشد. یعنی تفکر شما این نباشد که من فقط به برادر مسلمانم خدمت می کنم و یا فقط به برادر شیعه ام کمک می کنم. به تمام انسانیت کمک کنید." و این همان رسالت پیامبر اکرم بود که رسول الانسانیت (پیامبر انسانیت) بودند. از امیرالمومنین هم در توصیه به مالک اشتر نقل شده که می فرمایند: "یا مالک! الناس اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق" یعنی شما که ولایت یک قومی را قرار است قبول کنی باید این را در نظر داشته باشی که اینها همه با تو برادر هستند. و معروف است که خود امیرالمومنین حتی برای مظلوم واقع شدن زن یهودی اشک می ریختند وی در پایان گفت:امروزه شهروندان ایرانی اعم از سنی و شیعه و اعم از ترک، کرد، عرب و فارس و بلوچ و ترکمن و لر و ... همه به صورت ید واحده هستند و با چنگ زدن به ریسمان الهی و تحت هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و مقام عظای ولایت با اتحادی مثال زدنی و دیده نشده در طول تاریخ در کنار یکدیگر، شانه به شانه و دست در دست هم تلاش می کنند تا پیشرفت و آبادانی کشور را رقم زنند و خودشان در مقابل هرگونه اخلال در این وضعیت می ایستند و خواهند ایستاد.

ارسال نظرات