خبرهای داغ:
امام جمعه درح:

اعتیاد به موادمخدر صنعتی در مناطق مرزی بیداد می کند/ به جای سند 2030 خط قرمزها را آموزش دهید

امام جمعه درح گفت: ای کاش مسئولین به جای اجرای سند 2030 در مدارس سندی می نوشتند که خط قرمزها را به فرزندان ما آموزش دهند. چرا مدارس ما رها شده اند ؟ باید طوری کار کنیم که موادمخدر خط قرمزی در ذهن جوان و نوجوان ما باشد.
کد خبر: ۸۹۵۶۶۳۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین راستگو امام جمعه درح صبح امروز در همایش محله پاک اظهارداشت: قبل از ورود بسیج و سپاه، طرح جنبش مردمی مبارزه با موادمخدر را در مرز درح آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه شروع کار از تریبون نماز جمعه بود عنوان داشت: جنبشی که در منطقه اتفاق افتاد به اذعان اکثر مسئولینی که در کشور کار فرهنگی انجام می دهند کار بی نظیری بود .

راستگو ادامه داد: بعد از 6 ماه کار فرهنگی به همت روحانیون در منطقه حرکتی خودجوش در بین مردم شکل گرفت و کار ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به قانون را قوه مجریه و مقننه برعهده دارند تصریح کرد: 40 سال از انقلاب می گذرد 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در حوزه مبارزه با موادمخدر دادیم .

وی متذکر شد: تلفات و هزینه های نظام از یک طرف، اعدام ها، زندانی ها و خانواده های بی سرپرست از طرف دیگر اما متاسفانه نتوانستیم در پیشگیری از موادمخدر موفق باشیم.

امام جمعه درح با بیان اینکه اگر بین بد و بدتر انتخاب کنیم موادمخدر سنتی بر مواد صنعتی شرف دارند گفت: تا کسی مدتی با یک فرد کریستالی زندگی نکند و از نزدیک نبیند به اهمیت موضوع پی نمی برد و نوع نگرش فرد تغییر نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه در این مقوله مسائل اقتصادی نیز اهمیت دارد افزود: کسانی که خود مصرف کننده هستند فروشنده هم هستند و چون فروش پروانه کسب و اجاره مغازه نیاز ندارد و سود سرشار دارد همچنین محرومیت مردم منطقه باعث تشدید این امر شده است.

راستگو با بیان اینکه کار ما امر به معروف و نهی از منکر است خاطرنشان کرد: همه باید خود را در این زمینه مسئول بدانیم.

وی بیان داشت: من سربازی هستم که از کف میدان آمده ام. این مسئله بسیار خطرناک است و نمی شود انسان ورود نکند. آیا اگر پیامبر(ص) بودند ورود نمی کردند؟

امام جمعه درح با بیان اینکه شورای مبارزه با موادمخدر در ترک معتادین به کمک ما آمدند افزود: به سراغ معتادین رفتیم که پشیمان و سرشکسته بودند سیل جمعیت سرازیر شد.

وی ادامه داد: بیش از 40 خانواده که تمام اعضایشان معتاد بودند ترک کردند و بیش از 50درصد ترک کنندگان پاک مانده اند.

راستگو اذعان داشت: جنبش ما امروز به مویی بند است و به حالت تعطیلی درآمده است و از بی مهری ها و نامهربانی عده ای که قول دادند و وفا نکردند نشات می گیرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر 2 بال لازم دارد کار فرهنگی و کار قوه قهریه و قضاییه است عنوان کرد: چرا باید فروشنده مواد مخدر زودتر از مامور انتظامی به خانه اش برگردد؟

وی تصریح کرد: ای کاش مسئولین به جای اجرای سند 2030 در مدارس سندی می نوشتند که خط قرمزها را به فرزندان ما آموزش دهند. چرا مدارس ما رها شده اند ؟ باید طوری کار کنیم که موادمخدر خط قرمزی در ذهن جوان و نوجوان ما باشد.

امام جمعه درح متذکر شد: در مناطق مرزی اعتیاد به موادمخدر صنعتی بیداد می کند باید جلوی پیشروی ابتلا به موادمخدر را گرفت و باید به داد آنهایی که گرفتار شدند و آنهایی که گرفتار نشدند رسید.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها