خبرهای داغ:
آیت الله جوادی آملی مطرح کرد

دو عامل حفظ خانواده/ تا مردم در صحنه‌اند دین زنده است

یکی از مراجع تقلید گفت: تا مردم در صحنه‌اند دین زنده است! اگر خدای ناكرده مردم در صحنه نباشند رهبر، علی بن ابیطالب هم باشد شكست قطعی است چه اینكه در صدر اسلام همین‌طور بود.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۳۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق این هفته خود که در محل نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد با گرامی داشت ایام هفته وحدت به ادامه تفسیر نهج البلاغه حضرت امیر علیه السلام پرداخت و با اشاره به توصیه حضرت امیر علیه السلام در خصوص انتخاب دوست صالح خاطرنشان کرد: فرمود چه حوزوی باشی چه دانشگاهی، یک رفیق و دوست خردمند انتخاب کن، با کسی که خوش‌فهم و خوش‌استعداد نیست و یک آدم ضعیف‌الرأی است و داعی ندارد، اگر رفاقت کنی و رابطه دوستانه داشته باشی در حدّ عموم بد نیست که هر مسلمانی با مسلمان دیگر این‌چنین باشد، اما وقتی رفیق می‌گیرید باید خوش‌استعداد باشد. رفیق را با رفیقش می‌شناسند.

وی به نقش مهم مردم در حفظ حکومت اشاره کرد و بیان داشت: تا مردم در صحنه‌اند دین زنده است! اگر خدای ناکرده مردم در صحنه نباشند رهبر علی بن ابیطالب هم باشد شکست قطعی است چه اینکه در صدر اسلام همین‌طور بود. فرمود اگر می‌خواهی در جایگاه خود بمانی، مردم را محترم بشمارید، خواسته مردم را گرامی بدارید، با مردم باشید، ظاهر و باطنتان مردمی باشد، فرمود مبادا غافل باشی، همیشه کارهایت را بررسی کن، چند لحظه‌ای در شب و روز تنها باش که من چه کردم.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح داشت: حضرت فرمود از عصبانی شدن در منزل و غیر منزل بپرهیزید، این غدّه بدخیم طلاق در اثر همین عصبانیت‌هاست.

ارسال نظرات