کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد

داشتن ملاک‌های اسلامی در انتخاب همسر، رمز انتخاب درست

یک کارشناس مسائل خانواده گفت: زندگی موفق است که در آن زن و مرد برای انتخاب خود ملاک‌های دینی و اسلامی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۳۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدمسعود موسوی از کارشناسان مسائل خانواده در مراسم جشن سالروز پیوند آسمانی حضرت محمد(ص) وحضرت خدیجه (س) که به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر 5 در مسجد امیرالمومنین(ع) داودآباد برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: این ازدواج پیوند ویژه‌ای ست که خدای متعال برای این دو بنده خاص خود رقم زد.

وی افزود: حضرت محمد(ص) وحضرت خدیجه(س) با این که هر دو به صداقت ودرستی شهره بودند ولی با این وجود برای ازدواج، و شناخت صفات اخلاقی و رفتاری یکدیگر بسیار تحقیق کردند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) در دوران قبل از ازدواج خواستگاران متعددی داشت اما به خاطر صداقت وامانت حضرت رسول (ص) شیفته ازدواج با ایشان شدند. حضرت خدیجه (س) نیز بعد از ازدواج تمام ثروت خود را در اختیار حضرت رسول(ص) و برای ترویج دین اسلام قرار داد.

این کارشناسان مسائل خانواده خاطرنشان کرد: ازدواج زمانی کامل است که طرفین آمادگی روحی و رفتاری و نیز شناخت کافی درخصوص ازدواج داشته باشند. همچنین زندگی موفق است که در آن زن و مرد برای انتخاب خود ملاک‌های دینی و اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات