خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی:

مساجد با خون شهدا تبرک شده‌اند/در برخی از شهرها بیش از 100 مسجد خالی وجود دارد

یکی از مراجع تقلید گفت: در هر محله‌ای که مسجدی وجود دارد قبر یک شهید نیز وجود دارد و خداوند آن محل را با خون شهید تبرک کرده است.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۵۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های خود را به بهره‌گیری از سه عنصر علما، مساجد و جوانان انجام می‌دهد که رشد جوانان در مساجد بسیار مطلوب است.   

وی با بیان اینکه عالم از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار است، عنوان کرد: عالمی که وظیفه خود را در همه عرصه‌های جامعه انجام دهد نزد خداوند جایگاه بالایی دارد و مردم جامعه نیز باید از ظرفیت علما بهره لازم را برده و مشکلات خود را برطرف کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسجد علاوه‌ بر محل عبادت محل تجمع و مشورت مسلمانان است، مطرح کرد: در هر محله‌ای که مسجدی وجود دارد قبر یک شهید نیز وجود دارد و خداوند آن محل را با خون شهید تبرک کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرها مانند تهران بیش از 100 مسجد خالی وجود دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت کانون‌های مساجد به دلیل اینکه به مساجد رونق می‌بخشد و جوانان را به سمت مساجد می‌آورد بسیار ارزشمند و حساس است و باید در این کانون‌های فرهنگی به مشکلات جوانان پاسخ مناسب داده شود.

آیت الله نوری همدانی از حساسیت‌های دوره جوانی یاد کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید این حساسیت‌ها را در نظر داشته باشند و مراقب کینه اندوزی دشمنان باشند و با تعلیم و تربیت جوانان مومن و انقلابی به مبارزه با دشمنان بپردازند.

ارسال نظرات